۰ نفر

پیش غذا چی درست کنم؟ / آموزش تهیه یک سوپ قارچ خوشمزه

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 680447
پیش غذا چی درست کنم؟ / آموزش تهیه یک سوپ قارچ خوشمزه

سوپ قارچ را می‌توان سوپی بسیار خوشمزه و بین‌المللی دانست چراکه در بیشتر کشورهای دنیا درست می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد اگرچه ممکن است به روش‌های گوناگون تهیه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سوپ قارچ را می‌توان سوپی بسیار خوشمزه و بین‌المللی دانست چراکه در بیش‌تر کشور‌های دنیا درست می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد اگرچه ممکن است به روش‌های گوناگون تهیه شود.

یکی از پیش‌غذا‌های مشهور و رایج در سراسر دنیا سوپ است که انواع و اقسام دارد و در همه جای دنیا معمولا درست می‌شود. درواقع به محض این‌که نامی از پیش‌غذا به میان می‌آید نخستین چیزی که شاید به ذهن هر کسی برسد سوپ باشد.

همان‌گونه‌که می‌دانید سوپ تنوع زیادی دارد و با مواد مختلف می‌توان سوپ‌های گوناگون درست کرد و از آن لذت برد.

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ‌های بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که در تمامی دنیا درست می‌شود. از آن‌جایی که در این سوپ می‌توانید از مرغ استفاده نکنید برای گیاه‌خواران هم گزینه بسیار سودمندیست. افرادی که گیاه‌خوار نیستند می‌توانند از آب مرغ یا عصاره آن در این سوپ خوشمزه بهره برند.

سوپ قارچ یا سوپ شیر چجوری درست می شه؟

در ادامه دستور تهیه این پیش‌غذای فوق‌العاده را می‌خوانید. با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ قارچ و شیر

قارچ درجه یک ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

هویج متوسط ۲ عدد

تره فرنگی ۱۰۰ گرم

خامه ۲۰۰ گرم

شیر ۲۵۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

سوپ قارچ با خامه درست می شه؟

روش تهیه سوپ قارچ

در همین ابتدا و همان‌گونه‌که اشاره کردیم این سوپ در هر منطقه و کشور به یک شیوه درست می‌شود بنابراین شما هم می‌توانید دستور خود را داشته باشید برای نمونه اگر وگن هستید می‌توانید شیر و خامه را از آن حذف کنید. پس در آشپزی دست و خلاقیت خود را باز بگذارید و اجازه دهید فکر و دستتان کار کند شاید به خوراکی رسیدید که تاکنون کسی آن را ابداع نکرده باشد.

برای درست‌کردن سوپ قارچ و خامه باید در آغاز پیاز‌ها را به صورت نگینی خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را به آن می‌افزاییم.

هنگامی‌که کره آب شد پیاز‌ها را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم کمی با هم تفت داده شوند. پیاز‌ها که طلایی شدند مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

در همین حین تره فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می‌کنیم و پس از این‌که پیاز نرم شد به قابلمه اضافه می‌کنیم.

تره‌فرنگی و هویج و پیاز را با هم و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می‌دهیم سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم (در صورتی که دوست ندارید قارچ‌ها زیر دندان بیاید به صورت نگینی ریز خرد کنید). پس از گذشت ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه سوپ قارچ چجوریه؟

به مدت ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا قارچ‌ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفید را به صورت کم کم داخل یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم (باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا آرد گلوله نشود) و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می‌زنیم. ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد بجوشند سپس شیر را به همراه خامه مخلوط و به قابلمه اضافه می‌کنیم. پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سر نرود.

چند دقیقه پس از آن جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می‌کنیم و دیگر درب قابلمه را نمی‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از این‌که سوپ آماده شد آن را با قارچ تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

اگر تا به حال با این مشکل روبه‌رو شدید که پس از اضافه کردن شیر ظاهر سوپ قارچ خراب شد و سوپ شما بریده بریده شد، دیگر نگران این مشکل نباشید، زیرا با یک ترفند ساده می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

کافیست پیش از افزودن شیر آن را در دمای محیط قرار دهید تا دمایش با محیط یکسان شود یا آن گرم کنید سپس به سوپ اضافه کنید.

سوپ قارچ نیاز به چه موادی داره؟

خوشمزه‌تر شدن سوپ قارچ

اگر می‌خواهید سوپی که درست می‌کنید بسیار خوشمزه و لذیذ شود می‌توانید به جای افزودن آب به آن آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. با این روش سوپ شما مزه بهتری خواهد داشت البته به شرطی می‌توانید این کار را انجام دهید که گیاه‌خوار نباشید یا آن را برای دوستی گیاه‌خوار تهیه نکنید.

نکات و ترفند‌های پخت سوپ قارچ خامه با شیر

در نظر داشته باشید که بار‌ها هم در این مطلب به آن اشاره کردیم آشپزی سلیقه‌ای و بستگی به ذائقه هر فردیست بنابراین هر دستوری را مال خود کنید و براساس نوآوری و سلیقه خود آن را درست کنید.


بیشتر بخوانید؛

چجوری اسموتی درست کنیم؟ / طرز تهیه اسموتی زرشک و نعناع + فیلم


برهمین اساس تره‌فرنگی ممکن است باب سلیقه همگان نباشد و اگر شما و خانواده‌تان هم جزو آن دسته‌اید به‌آسانی می‌توانید آن را از این سوپ حذف کنید و مشکلی هم به‌وجود نخواهد آمد.

توجه داشته باشید در این غذا و هر خوراکی که در آن از خامه استفاده می‌شود باید آن را در پایان و هنگامی‌که حرارت را خاموش کرده‌اید بیفزایید تا خامه نجوشد و نبرد.

سوپ قارچ چجوری درست می شه؟

پس از این‌که سوپ را خاموش کردید و از حرارت افتاد آن را بچشید اگر احساس کردید به کمی ترشی نیاز دارد و بیش‌از اندازه شیرین است کمی به آن آب‌لیمو بیفزایید.

اگر جزو دسته‌ای هستید که دوست دارید سوپ شما آبکی باشد پس افزودن شیر و قارچ نگذارید زیاد بجوشد.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم می‌توانید در این سوپ از از آب مرغ یا استاک مرغ استفاده کنید.

برخی دوست دارند سوپ قارچ شان کامل سفید باشد اگر شما هم این‌گونه‌اید بهتر است به جای استفاده از فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده کنید و و هویج را بسیار ریز خرد کنید تا رنگ ندهد.

اگر دوست دارید سوپ شما غلیظ‌تر باشد کمی جو پرک به سوپ اضافه کنید.

پیش از این‌که آغاز به کار کنید شیر را از یخچال خارج کنید تا با فضای بیرون از یخچال هم دما شود.