۰ نفر

طرز تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه ؛ دلچسب و راحت

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳
کد خبر: 680295
طرز تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه ؛ دلچسب و راحت

این کلوچه خرمایی اصلا نیازی به همزن ندارد. این دستور پخت یک کلوچه فوق‌العاده نرم و لطیف به شما می‌دهد و به اصطلاح در دهان آب می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کلوچه خرمایی در قابلمه یکی از کلوچه‌های بسیار خوشمزه و راحت است که می‌توانید به سادگی و بدون فر در قابلمه یا ماهیتابه تهیه کنید.

این شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب بین ما ایرانی‌ها است که روش پخت بسیار آسانی دارد.

شما می‌توانید برای تهیه این کلوچه از شیره خرما یا از خرما پوره‌شده استفاده کنید که هر دو بسیار خوشمزه و مقوی است.

مواد لازم برای تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه

    روغن جامد ۱/۲ لیوان

    شیره خرما ۱/۳ لیوان

    تخم‌مرغ ۱ عدد

    آرد سفید ۲ الی ۲.۵ لیوان

    پودر هل ۱ قاشق چای‌خوری

    گلاب ۳ قاشق غذاخوری


کلوچه خرمایی با چای

مرحله اول

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شوند. سپس به کمک یک لیوان دسته‌دار فرانسوی مواد را اندازه بگیرید. آرد سفید را از قبل چند بار الک کنید و کنار بگذارید. یک تابه بردارید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم

در ادامه باید روغن را به همراه تخم‌مرغ و گلاب و پودر هل خوب با همزن دستی یا چنگال بزنید تا مواد یکدست شوند. از همزن برقی هم می‌توانید استفاده کنید تا مواد یکدست شده و بعد شیره خرما را بریزید و مخلوط کنید. بهتر است از شیره خرما ارگانیک استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا باید کم‌کم آرد را اضافه کنید تا وسط کاسه شکل بگیرد. کمی با دست ورز دهید تا خمیر جمع شود. خمیر کلوچه خرمایی باید کاملا نرم و لطیف باشد به طوری که وقتی آن را در دست گرد می‌کنید ترک نخورد. در این مرحله برای تهیه  کلوچه خرمایی در قابلمه کف تابه یا قابلمه را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید. دقت کنید مقدار آرد تقریبی است و شاید کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود.

مرحله چهارم

در ادامه باید از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد کنید. حالا با کمک یک مهر یا انتهای ماسوره روی آن طرح بزنید و با فاصله از هم داخل تابه معمولی یا دو طرفه خود قرار دهید. واشر داخل تابه دو طرفه را بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا کلوچه خرمایی بدون فر بپزد. سپس صبر کنید تا کلوچه‌ها خنک شود و بعد از روی کاغذ روغنی بردارید و سرو کنید. این کلوچه را در کنار دمنوش گلبرگ زعفران به روش ساده نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه

    به دلخواه می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری شکر به مواد اضافه کنید.

    شعله را زیاد نکنید زیرا کلوچه‌ها خوب نمی‌پزند و خام باقی می‌مانند.

    می‌توانید به‌جای شیره خرما از شیره انگور ولی به میزان کمتری استفاده کنید. یا از خرما پوره و له‌شده برای بین خمیر استفاده کنید.

    به‌جای روغن از کره نرم‌شده استفاده کنید.

کلوچه خرمایی