۰ نفر

طرز تهیه مرغ عسلی؛ یک طعم جدید و لذیذ

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 679883
طرز تهیه مرغ عسلی؛ یک طعم جدید و لذیذ

مرغ عسلی با ترکیب مواد حاصل طعمی فوق العاده می شود. اگر می خواهید یک طعم جدید و بی نظیر را بچشید حتما این مطلب را دنبال و این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ یکی از بهترین روش های مزه دار کردن مرغ، تهیه کردن مرغ عسلی می باشد که بسیار طعم خوبی به مرغ و بوی بد آن را از بین می برد. همانطور که میدانید با مرغ می توان غذاهای بسیاری تهیه کرد که یکی از آن ها مرغ عسلی خوشمزه و خوش طعم است که هر کسی از خوردن آن لذت می برد. اگر شما هم می خواهید مرغ را با یک طعم جدید و مختلف میل کنید همراه ما با آموزش طرز تهیه مرغ عسلی باشید.

مرغ عسلی خوشمزه

مرغ عسلی همانطور که یک روش طعم دار کردن عالی است که همچون شیر برنج عسلی و مرغ نمکی یک غذایی لذیذ و ایرانی است. این غذا بسیار مناسب برای ناهار می باشد و از ترکیب مواد طعم فوق العاده ای بدست می آید که شما از نوش جان کردن آن لذت می برید.

مرغ عسلی


مواد لازم

    ران و سینه مرغ: ۲ عدد

    سیر: ۲ حبه

    رب انار: ۱ قاشق غذاخوری

    پیاز: ۲ عدد

    رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

    عسل: ۱ قاشق غذاخوری

    هویج: ۲ عدد

    لیمو ترش تازه: ۱ عدد

    زعفران دم کرده: غلیظ به مقدار لازم

    کره: ۳۰ گرم

    آلو خورشتی: به مقدار لازم

    نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ عسلی خوشمزه

مرغ عسلی طرز تهیه

ابتدا برای تهیه مرغ عسلی، مرغ ها را از شب قبل در پیاز، نمک و فلفل مزه دار کنید. می توان آن را از چند ساعت قبل مزه دار کرد اما اگر از شب قبل مزه دار کنید دارای طعم بهتری می شود. به دلخواه می توانید از هر جای مرغ برای مزه دار کردن استفاده کنید.

در مرحله دوم یک تابه مناسب بردارید و درون آن کره را بی اندازید. زمانی که کره آب شد، مقداری زعفران بی افزایید و تکه های مرغ را هم اضافه و خوب سرخ کنید. زمانی که مرغ ها طلایی رنگ شدند آن ها را از تابه بیرون بیاورید.

پیازها را نگینی خرد کرده و داخل همان تابه ای که مرغ را ریخته بودید، تفت دهید تا پیاز سبک بشود. زمانی که پیازها سبک شدند سیر را بی افزایید تا بوی سیر بلند شود. ترکیب عسل، رب گوجه و رب انار و همچنین ادویه ها را اضافه کنید. سپس مواد را حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه تفت دهید.

بعد از تفت دادن حدود ۱ پیمانه آب جوش و آب لیمو ترش به مواد اضافه کنید. در ادامه آلو خورشتی و هویج خرد شده را هم بیفزایید. بعد از ۸ الی ۱۰ دقیقه که مواد از خامی در آمدند مرغ را به آن ها اضافه کنید.

در مرحله آخر شعله گاز را کم کنید و درب تابه را بر روی آن قرار دهید تا مرغ همراه با مواد آرام آرام  نرم شوند. در انتها بعد ۳۰ دقیقه می توان مرغ ها را سرو کرد.

زمانی که مرغ ها آماده شدند می توان آن را با برنج و یا نان سرو کرد.