۰ نفر

فوت و فن های تهیه روغن دنبه بدون بو

۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 676997
فوت و فن های تهیه روغن دنبه بدون بو

تهیه روغن دنبه فوت و فن هایی دارد که اگر آن ها را رعایت نکنیم بوی بد آن را نمی توان تحمل کرد. بنابراین باید بهترین راه برای درست کردن این روغن را بیاموزیم.

طرز تهیه روغن دنبه اصل بدون بو+ فوت کوزه گری

به گزارش اقتصاد آنلاین، روغن دنبه یکی از انواع روغن های حیوانی سالم و بدون مواد مضر است که از آن به جای روغن های سرخ کردنی و پالم دار می توان استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن دنبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم روغن دنبه

دنبه گوسفندی ۱ کیلوگرم

ماست ½ لیوان

سرکه  سفید ¼ لیوان

پیاز ۱ عدد

سیب ۱ عدد

هل ۴ عدد

طرز تهیه روغن دنبه

روغن دنبه

مرحله اول

برای تهیه روغن دنبه به روش خانگی در ابتدای کار دنبه را به صورت مکعبی خرد کرده، سپس درون یک قابلمه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه سیب را شسته و با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به همراه هل، ماست و سرکه به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم دنبه روی حرارت بماند تا کاملا آب شود.

مرحله سوم

در این مرحله برای اینکه روغن دنبه سالم تری داشته باشیم، در هنگام آب شدن دنبه هر مقدار روغنی که بدست آمد، بلافاصله آنرا به وسیله ملاقه از مابقی مواد جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله چهارم

زمانی که دنبه کاملا آب شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس روغن دنبه را ۲ مرتبه از صافی رد می کنیم تا روغنی صاف و یکدست داشته باشید. در ادامه روغن دنبه را درون یک ظرف درب دار می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن دنبه در دمای محیط بماند تا دمای آن با دمای محیط سازگار شود. در نهایت روغن دنبه را درون یخچال قرار داده و در انواع غذاها از آن به جای روغن های مضر و پالم دار استفاده می کنیم. نوش جان.