۰ نفر

چطور تخمه آفتابگردان را بو بدهیم

۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبر: 676811
چطور تخمه آفتابگردان را بو بدهیم

تخمه آفتابگردان گلپر، از سر گل گیاه آفتابگردان برداشت می شود. خود دانه در یک پوسته راه راه سیاه و سفید قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دانه تخمه آفتابگردان سفید هستند و بافت لطیفی دارند. شما می توانید دانه ها را به خاطر طعم آجیلی متمایز و ارزش غذایی بالایی که دارند به صورت خام، برشته یا به همراه غذاهای دیگر مصرف کنید. افزودن این محصول در بین انواع تخمه به رژیم غذایی برای پوست، قلب، ایمنی و سلامت کلی شما معجزه می کند.

انواع تخمه آفتابگردان گلپر چیست؟

تخمه آفتابگردان منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. آن ها به خصوص سرشار از ویتامینE، فولات، فسفر، مس، منگنز و سلنیوم هستند. این محصول در انواع طعم های گوناگون در بازار وجود دارد که شما به راحتی می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از خوش طعم ترین آن را تهیه کنید و در مراسمات گوناگون آن را میل کنید. به عنوان نمونه تخمه آفتابگردان لیمویی نمونه ای از آن است و امروزه تخمه آفتابگردان گلپری در بازار بسیار محبوب و پرفروش است.

    تخمه آفتاب‌گردان میوه ی گل آفتابگردان و از گل‌آفتاب‌گردانیان است. البته این اصطلاح با توجه به مفاهیمِ کالبدشناسی میوه زیاد معتبر و درست نیست. در گیاهشناسی آنرا از کاسنیان می‌شمارند. معمولاً وقتی پوسته از آن جدا شد، به آن تخم آفتابگردان می‌گویند. بزرگترین بازار خرید و فروش تخمه آفتابگردان در شهر خوی می باشد.


خواص تخمه آفتابگردان و فواید سلامت و زیبایی باورنکردنی آن

تخمه آفتابگردان

جدول ارزش غذایی تخمه آفتابگردان گلپر
مواد معدنی و ویتامین ها میزان آن 
کالری ۱۶۳
چربی کل ۱۴ گرم
چربی های اشباع شده ۱.۵ گرم
چربی غیر اشباع چندگانه ۹.۲ گرم
چربی اشباع شده ۲.۷ گرم
پروتئین ۵.۵ گرم
کربوهیدرات ها ۶.۵ گرم
فیبر ۳ گرم
ویتامین E ۳۷ درصد  
نیاسین ۱۰ درصد  
ویتامین B6 ۱۱ درصد  
فولات ۱۷ درصد 
اسید پانتوتنیک ۲۰ درصد 
اهن ۶ درصد  
منیزیم ۹ درصد  
فلز روی ۱۰ درصد 
مس ۲۶ درصد 
منگنز ۳۰ درصد 
سلنیوم ۳۲ درصد  

بدون شک برای هر کسی خوردن تخمه آفتابگردان گلپر خام لذت بخش نیست و بو دادن آن با حرارت روشی عالی است. در ضمن شما با توجه به ذائقه خود می توانید آن ها را طعم دار کنید. روش های متنوعی برای طرز تهیه تخمه با طعم گلپر است؛ ما در ادامه شما را با آسان ترین شیوه آشنا می کنیم.

بو دادن تخمه با گلپر و ماهیتابه:

ابتدا تخمه ها را در یک آبکش می ریزیم و زیر آب سرد شست و شو می دهیم. سپس تخمه ها را به اندازه کافی نمک می زنیم و اجازه می دهیم تا خشک شود. در ضمن اگر شما منع خوردن نمک را دارید، می توانید آن را بدون نمک خشک کنید. آن ها را داخل ماهیتابه ریخته و با حرارت کم مرتبا هم می زنیم. بعد از گذشت مدتی تخمه ها شروع به صدا کردن کرده و نزدیک به مرحله آماده شدن هستند.

زمانی که رنگ تخمه ها تغییر کردند، آن زمان آماده شده اند. سپس یکی از آن ها را تست می کنیم تا مطمئن شویم که خام نیست. شما برای طرز تهیه تخمه آفتابگردان با طعم گلپر؛ می توانید برای طعم دار کردن آن ها باید در مرحله بو دادن گلپر را اضافه کنید.

خواص تخمه آفتابگردان گلپر چیست؟

گلپر از جمله ادویه های آشپزخانه های ایرانی است؛ از این رو این طعم را به راحتی می توان در بین بخمه آفتابگردان ایرانی پیدا کرد. گلپر یکی از بهترین گیاهان درمانی محسوب می شود که افزودن آن به تخمه ها موجب تشدید فواید آن می شود. از مهم ترین اثرات درمانی این محصول می توان به خواص ضد قارچی، ضد میکروبی و مبارزه آن با رادیکال های آزاد اشاره کرد. تعدادی از فواید تخمه آفتابگردان با طعم گلپر به قرار زیر است:

    کاهش التهابات

    بهبود سلامت قلب

    محافظت از سیستم ایمنی بدن

    افزایش سطح انرژی بدن

    فواید تخمه آفتابگردان برای بلغم:

به طور کلی تخمه آفتابگردان خام دارای طبع گرم و خشک است. در مقابل افراد بلغمی دارای مزاج سرد و تر هستند و باید برای کم کردن میزان سردی سیستم بدن شان مواد غذایی گرم بخورند. از این رو این دسته افراد بهترین افراد برای خرید تخمه آفتابگردان گلپری هستند.

    تخمه آفتابگردان و نفخ:

به طور کلی متخصصان گوارش به کسانی که دچار نفخ و گاز معده هستند، خوردن غذاهای گازدار را توصیه نمی کنند. از این رو این دسته از افراد باید از خوردن تخمه های آفتابگردان اجتناب کنند.

قیمت تخمه آفتابگردان:

در این مطلب شما را با طرز بو دادن تخمه آفتابگردان با گلپر، طرز تهیه تخمه با طعم گلپر، بو دادن تخمه با گلپر، طبع و خواص تخمه آفتابگردان، قیمت تخمه آفتابگردان، انواع تخمه آفتابگردان لیمویی، برای بلغم، خام، ایرانی و در شیردهی آشنا کردیم. شما برای اطلاع از قیمت تخمه آفتابگردان گلپر و خرید تخمه آفتابگردان می توانید به سایت خرید آجیل آنلاین هفت مغز مراجعه کنید.

سوالات متداول:

    طرز بو دادن تخمه آفتابگردان با گلپر چگونه است؟

بدون شک برای هر کسی خوردن تخمه آفتابگردان خام لذت بخش نیست و بو دادن آن با حرارت روشی عالی است.

    خواص تخمه آفتابگردان گلپر چیست؟

لپر یکی از بهترین گیاهان درمانی محسوب می شود که افزودن آن به تخمه ها موجب تشدید فواید آن می شود.

تخمه آفتابگردان