۰ نفر

چطور یک آش رشته خوشمزه بپزیم؟ + راز جا افتادن آش رشته

۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۵۵
کد خبر: 675940
چطور یک آش رشته خوشمزه بپزیم؟ + راز جا افتادن آش رشته

فصل سر سال کم کم از راه می رسد و هیچ چیز به اندازه یک آش رشته بسیار خوشمزه حال افراد را جا نمی آورد ما در این مطلب قصد داریم نکات مهم پیرامون آش رشته خوشمزه و جا افتاده را برایتان به اشتراک بگذاریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آش رشته یکی از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد همه ما قطعا دوست داریم یک آش رشته خوشمزه و جا افتاده طبخ کنیم و نوش جان کنیم اما به راستی راز و رمز یک آش رشته خوشمزه و جا افتاده چیست ما در این مطلب  قصد داریم نکات مهم در درست کردن آش رشته را برایتان به اشتراک بگذاریم.

با این قلق، آش رشته هات جا افتاده و خوشمزه تر میشه

درست‌کردن یک آش رشته خوشمزه، کاری هنرمندانه است. همه خانم‌ها آش درست می‌کنند، ولی بعضی از این آش‌ها حسابی جاافتاده و خوش عطر و بوست که نشان‌دهنده هنر خانم خانه‌دار است.اگر شما هم می‌خواهید آشی لذیذ و خوش طعم‌ آماده کنید، بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

حبوباتی که برای پخت آش استفاده می‌شود، باید خیس‌خورده باشد. خوب است حبوبات را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید. برای پخت آش نخود باید زودتر و قبل از سایر حبوبات خیس شود، چون دیرپزتر از بقیه است و نفخ بیشتری هم ایجاد می‌کند.

بعد از این‌که حبوبات را خیس کردید، چند دفعه آب آنها را عوض کنید. یادتان باشد حبوبات باید با آب سرد خیس ​شود.

برای این‌که نفخ آش اذیت‌تان نکند، می‌توانید حبوبات را دو بار بجوشانید و هر دفعه هم آب آن را عوض کنید و دوباره آب‌جوش بریزید. (زیرا ریختن آب سرد باعث دیرپز شدن حبوبات می‌شود)​ بعد از این‌که حبوبات مدتی جوشید، آب آن را دور بریزید تا نفخ حبوبات گرفته شود.

آش رشته

هرگز به آش بخصوص آش رشته نمک نزنید زیرا هم رشته و هم کشک نمک دارد و با این کار ممکن است آش شور شود. در مرحله آخر پخت، آش را بچشید و اگر نمک آن کم بود مقداری نمک به آن اضافه کنید.

کشک را در آخرین مراحل پخت داخل آش بریزید و مقداری از آن را هم برای تزئین روی آش نگهدارید.

اگر آش را با آب گوشت یا آب مرغ تهیه کنید، بسیار خوشمزه‌تر می‌شود.

اگر آش‌تان رقیق شده، می‌توانید مقداری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و وقتی خوب حل شد، آن را داخل آش بریزید.

یک آش خوشمزه باید خوب جابیفتد؛ پس آش را روی شعله ملایم بپزید و دائم آن را هم بزنید.

اگر دوست داشته باشید میتوانید مقدار عدس را بیشتر درنظر بگیرید.

برای اینکه در زمان خود صرفه جویی کرده باشید میتوانید حبوبات را به صورت جداگانه داخل زودپز بپزید.

برای تهیه نعناع داغ ابتدا روغن را داغ کنید سپس چند قاشق نعناع خشک داخل روغن بریزید و کمی تفت دهید و سریع بردارید تا نعناع سیاه نشود.

بهتر است سیر و پیاز را جداگانه با زردچوبه سرخ کنید و داخل آش بریزید.

درصورت تمایل میتوانید در آخر کمی زعفران آب کرده و به آش اضافه کنید و یا در تزیین استفادکنید.

سعی کنید به آش نمک نزنید زیرا هم رشته و هم کشک نمک دارد و با این کار ممکن است آش شور شود. در مرحله آخر پخت، آش را بچشید و اگر نمک آن کم بود مقداری نمک به آن اضافه کنید.

برخی افراد دوست دارند که موقع طبخ آش در آن کشک بریزند در این صورت باید کشک را در آخرین مراحل پخت، داخل آش بریزید و مقداری از آن را هم برای تزئین روی آش نگهدارید. دقت داشته باشید که اگر از کشک به هنگام طبخ استفاده می کنید آش را کمی رقیق از روی شعله بردارید زیرا بعد از سرد شدن سفت تر می شود.

اگر آش رشته را با آب گوشت یا آب مرغ تهیه کنید، بسیار خوشمزه‌تر می‌شود.

اگر آش‌تان رقیق شده، می‌توانید مقداری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و وقتی خوب حل شد، آن را داخل آش بریزید.

به هنگام تزیین نباید آش خیلی داغ باشد زیرا وقتی کشک را روی آن میریزید به داخل آش نفوذ می کند.

یک آش خوشمزه باید خوب جا بیافتد؛ پس آش را روی شعله ملایم بپزید و دائم آن را هم بزنید.

یک راز برای خوشمزه تر شدن آش این است که از قلم استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا قلم گاو یا گوسفند را در آب بپزید، سپس قلم را درآورده و حبوبات را بریزید و مراحل را انجام دهید.

اگر مایل هستید که رنگ آش اصلا تیره نباشد بهتر است عدس را به صورت جدا بپزید و در آخر به آش اضافه کنید زیرا عدس باعث تیره شدن آش می شود. زیاد بودن سبزی هم از دیگر دلایل تیره شدن آش می باشد.