۰ نفر

غذا چی بپزم؟ / طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۶:۲۳
کد خبر: 673838
غذا چی بپزم؟ / طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت

خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی است که به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی است که به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی است. برای تهیه این خورش خوشمزه و مقوی از ترکیب اسفناج با پیاز، گوشت، آلو، زعفران و... استفاده می‌شود.

بعضی‌ها در تهیه این خورش به جای گوشت از مرغ استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب طرز تهیه خورش آلو اسفناج همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن ارائه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو اسفناج

گوشت گوسفند یا گوساله:۴۰۰ گرم

برگ اسفناج: ۱ کیلو گرم

پیاز بزرگ: ۱ عدد

پیاز داغ: ۴ قاشق غذاخوری

آلو بخارا: ۲۵۰ گرم

آبغوره: نصف فنجان

چوب دارچین: ۱ عدد

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن مایع: به میزان لازم

خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

 ۱- پیاز را پوست و به صورت نگینی خرد کنید؛ سپس همراه با مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی نرم و سبک شود. حالا گوشت خورشی را همراه با زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و این ترکیب را حدودا به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت بدهید.

۲ ـ بعد از اینکه گوشت با پیاز و ادویه تفت خورد، ۳ لیوان آب جوش را همراه با چوب دارچین به قابلمه خورش اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید گوشت حدود ۳ ساعت با حرارت ملایم بپزد. خورش آلو اسفناج خورش غلیظی است؛ بنابراین سعی کنید آب اضافه داخل قابلمه نریزید.


بیشتر بخوانید؛

چجوری یه ته دیگ خوشمزه بپزیم؟

با نخود چه غذاهایی می شه پخت؟


۳- در این فاصله اسفناج را بدون آب داخل یک قابلمه دیگر بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا آب اسفناج کشیده شود؛ سپس کمی روغن اضافه کنید و اسفناج را تفت بدهید. ۲ ساعت بعد از اینکه خورش جوشید، اسفناج تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه کنید.

۴ ـ نیم ساعت آخر پخت خورش، آبغوره را همراه با نمک، آلو بخارا که از قبل خیس داده‌اید، زعفران دم کرده و پیاز داغ به خورشت اضافه کنید و اجازه بدهید خورش با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. سعی کنید بعد از اضافه کردن اسفناج خورش را کمتر هم بزنید تا اسفناج بیش از حد له نشود. در این مرحله خورش آلو اسفناج خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با پلوی زعفرانی میل کنید، نوش جان.