۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای بعد از تعطیلات / طلا و سکه بخریم یا نه؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 521508
پیش بینی قیمت طلا برای بعد از تعطیلات / طلا و سکه بخریم یا نه؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به نظر نمی‌رسد مثل سال۹۹ شاهد صعود هیجانی قیمت‌ طلا و سکه باشیم اما مردم فعلا منتظر آینده برجام هستند و تا روشن شدن این موضوع وارد معامله نمی‌شوند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت‌های امروز طلا و سکه بیان کرد: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی، ارزش اونس تغییری نکرده اما نرخ ارز نسبت به دیروز اندکی کاهش یافته که این عامل بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته است.

او ادامه داد: نوسان طلا و سکه به شدت کاهش یافته و درحال حاضر قیمت‌ها واقعی شده است بنابراین به تغییرات جزیی دلار و اونس واکنش زیادی نشان نمی‌دهد.

محمدولی با اشاره به تعطیلی بازار طلا تا پایان هفته جاری گفت: به نظر نمی‌رسد بعد از اتمام تعطیلات بازار تکان خاصی بخورد چراکه باوجود ثبات قیمت‌ها، هنوز وضعیت برجام مشخص نشده به همین دلیل فعلا کسی سراغ خرید و فروش طلا و سکه نمی‌رود.

رییس اتحادیه طلا درباره آینده قیمت‌ها اظهار کرد: اگر برجام به نتیجه مثبتی برسد به طور حتم منجر به افت نرخ ارز و در نتیجه کاهش قیمت طلا و سکه خواهد شد؛ در این بین هر خبری بازار ارز و طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما از آنجا که قیمت‌ها واقعی شده، سقوط یا صعود چشمگیری در انتظار دلار و طلا نیست.

قیمت طلا و سکه ۲۹فروردین ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: بر اساس ارزش اونس جهانی طلا و قیمت دلار، امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۴۸۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۵هزار تومان است.

محمدولی اضافه کرد: همچنین قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۲۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار، نیم سکه شش میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه و سکه یک گرمی به ترتیب به سه میلیون و ۸۵۰ و دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.