۰ نفر

رییس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

تسویه مطالبات چایکاران تا زمستان/ پرداخت ۱۳۰میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۱۵
کد خبر: 228492
تسویه مطالبات چایکاران تا زمستان/ پرداخت ۱۳۰میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای کشور امروز طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰۸هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان در قالب طرح خرید تضمینی خریداری شده است، افزود: ارزش این میزان برگ سبز چای حدود ۲۰۳میلیون ریال است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه تا زمستان همه مطالبات چایکاران پرداخت خواهد شد، گفت: تا کنون حدود 130میلیارد تومان معادل 65درصد بهای چای خریداری شده به چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 21 هزار و 500 هکتار باغ فعال چای در کشور وجود دارد که در حدود 4هزار هکتار آن بهسازی شده است.

رئیس سازمان چای با رد ادعای کارخانه‌ها درباره رکود بازار چای گفت: دولت موظف است 60درصد و کارخانجات 40درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت کنند و امسال با توجه به شرایط خوب بازار کارخانه‌ها تا کنون نیمی از بهای برگ سبز را پرداخت کرده‌اند.

به گفته روزبهان شرایط خوب بازار در سال‌های اخیر موجب شده 3 تا 4 هزار هکتار از مزارع چای به چرخه تولید برگردد.

وی با بیان اینکه 95 درصد محصول چای به صورت دیم کشت می‌شود، گفت: سال گذشته به دلیل بارندگی فوق‌العاده، ما یک سال استثنایی را پشت سر گذاشتیم و میزان تولید نسبت به 94 میزان تولید 60 درصد افزایش یافت بنابراین شرایط تولید امسال را نمی‌توان با 95 مقایسه کرد.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه شرایط جوی امسال شبیه سال 93 بود، افزود: تاکنون نسبت به سال 93 حدود 50 درصد و نسبت به 94 حدود 10 درصد رشد تولید داشته ایم اما نسبت به 95 کاهش تولید داریم.

روزبهان در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف چای داخلی خاطر نشان کرد: چای تولیدی کشور یکی از سالم ترین نوشیدنی‌های دنیا است و باید مردم را نسبت به این واقعیت آگاه کرد.