۰ نفر

با الف دردسرساز شناسنامه چه کنیم؟

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۶
کد خبر: 208777
با الف دردسرساز شناسنامه چه کنیم؟

سرپرست اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد نحوه تغییر نام‌ و فامیلی افرادی که در شناسنامه با "الف مقصوره" ثبت شده است، توضیحاتی را ارائه داد.

 اسدالله پارسامهر در مورد تبدیل نام‌های افرادی که در شناسنامه با "الف مقصوره" نوشته شده است گفت: در گذشته بعضی از نام‌ها مانند اسحاق، رحمان، اسماعیل و ... با الف مقصوره و به شکل اسحق، رحمن و اسمعیل، نوشته می‌شدند که از سال 72 به بعد بر اساس دستورالعملی به شماره 1/6192، این امکان فراهم شد تا افرادی که نام‌ و یا نام خانوادگی آنها به این صورت است بتوانند با درخواست کتبی نام خود را اصلاح کرده و تغییر دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی عنوان کرد: افرادی که همچنان با چنین مسئله‌ای مواجه هستند، می‌توانند به اداره‌های ثبت احوال مراجعه کنند و درخواست کتبی بدهند. در جریان این کار، هزینه‌ای که از سوی ثبت احوال دریافت می‌شود مبلغ 25 هزار تومان برای تعویض شناسنامه است.

وی اضافه کرد: این نام‌ها بر اساس رسم‌الخط قدیم به این صورت ثبت می‌شدند و پس از اینکه رسم‌الخط معیار فارسی که متولی آن فرهنگستان زبان و ادب فارسی است، تدوین شد؛ در ثبت‌احوال هم نام‌ها به صورت جدید ثبت شدند.