۰ نفر

طلا ۱۴۰۰دلاری می‌شود

۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 228142
طلا ۱۴۰۰دلاری می‌شود

تحلیلگران موسسه ای بی ان امرو بر این باورند که ارزش دلار آمریکا طی سال آینده با کاهش روبرو خواهد شد و قیمت طلا با افزایش نسبی همراه می شود.

موسسه ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که روند قیمت طلا در بلندمدت مثبت خواهد بود. این در شرایطی است که قیمت طلا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش موسسه ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که کاهش ارزش دلار طی سال آینده موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شود. روند بلندمدت قیمت طلا مثبت خواهد بود و علت اصلی آن کاهش ارزش دلار آمریکا است. پیش بینی موسسه ای بی ان امرو آن است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 1450 دلار در هر اونس خواهد رسید.

این موسسه برآورد کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1300 دلار می رسد. قیمت طلا در پاییز امسال از 1357 دلار در هر اونس به کمتر از 1260 دلار رسیده است. افزایش ارزش دلار آمریکا و بهره اوراق قرضه این کشور فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا ژاپن و اروپا قرار خواهد داشت.

ترامپ قصد دارد به زودی فرد مورد نظرش برای ریاست فدرال رزرو را معرفی کند. به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک مرکزی اروپا نیز به تازگی تصمیم گرفته است تا اجرای سیاست های انبساطی پولی و خرید اوراق قرضه را طی ماه های آینده ادامه دهد.

از سوی دیگر وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره می تواند عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. دونالد ترامپ قصد دارد اوایل نوامبر به کشورهای آسیایی سفر کند. یکی از مهمترین موضوعاتی که ترامپ قصد دارد در این سفر درباره آن با رهبران آسیایی مذاکره کند، بحران هسته ای و موشکی کره شمالی است.