۰ نفر

ثبت بیشترین رشد روزانه قیمت طلا در ۱۶سال اخیر

افزایش قیمت طلا با توقف رشد نرخ بهره در آمریکا/ اونس طلا در مسیر ۱۳۰۰دلاری شدن است

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 212822
افزایش قیمت طلا با توقف رشد نرخ بهره در آمریکا/ اونس طلا در مسیر ۱۳۰۰دلاری شدن است

قیمت طلا با دست به عصا رفتن بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره و رشد قیمت پالادیوم با بیشترین میزان رشد روزانه در ۱۶ سال گذشته، ۱.۵ دلار افزایش یافت.

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 1.4 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1284 دلار و 20سنت معامله شد. قیمت این فلز گرانبها امروز در کمترین زمان به قیمت 1282 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1290 دلار و 80 سنت به فروش رفت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 42.2 دلار افزایش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته با کاهش 64.2 دلار همراه بود. 

در گروه سایر فلزات گرانبها هم فلزات نقره و پلاتینوم کاهش‌هایی به ترتیب؛ 6 سنت و 2 دلار را تجربه کردند، اما فلز پالادیوم افزایش 9 دلاری داشت. 

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت؛ پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا به صورت ضمنی اشاره کرد که وقت افزایش نرخ بهره در آمریکا نیست، سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد روی آوردند. 

در جلسه اخیر بانک مرکزی آمریکا، اشاره شد که هنوز تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی طوری نیست که بتوان نرخ بهره را افزایش داد و باید در این مورد فعلاً باید دست به عصا راه رفت. 

از سوی دیگر امروز فلز پالادیوم افزایش 9 دلاری داشته که روی قیمت طلا هم تأثیر گذاشته است. 

از سوی دیگر، رویترز نوشته است پس از آنکه کره جنوبی به کره شمالی درباره عبور از خط قرمزها هشدار داد و آمریکا اعلام کرد که احتمالاً ارتش مشترکی را به رغم فشارها از سوی چین استفاده خواهد کرد، تقاضا نسبت به طلا افزایش یافت. 

تحلیلگر استاندارد چارترد اظهار داشت: «احتمالاً قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار به 1300 دلار در هر اونس برسد.»