۰ نفر

فوت و فن های کسب درآمد از وبلاگ نویسی

۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 112843
فوت و فن های کسب درآمد از وبلاگ نویسی

مدیر یک سایت پربازدید و پردرآمد اینترنتی می گوید: «ما در یک مقطع زمانی جالب زندگی می کنیم... همیشه راه های عجیبی برای گذراندن زندگی و کسب درآمد وجود دارد، در سال های اخیر شمار شغل های عجیب و باورنکردنی افزایش زیادی پیدا کرده و ....

سایت ما هم بسیار مورد توجه قرار گرفته و ما هر روز به صدها نفر مشاوره می دهیم و آنها را با شغل هایی آشنا می کنیم که حتی فکر آنها را هم نمی کردند». اما متاسفانه بسیاری از ما به دلیل ناآشنایی با این مشاغل، به دنبال شغل های قدیمی و اشباع شده می گردیم و حتی مدت ها برای یک شغل کم درآمد و کم فایده برای جامعه صبر می کنیم. یک نمونه از این مشاغل کسب و کارهای اینترنتی است که طی چند هفته به معرفی آنها پرداختیم. شاید بعد از آشنایی با این مشاغل و اختصاص فقط نیمی از وقتی که در فضای مجازی و اینترنت می گذرانیم به کسب و کار مورد نظر خود، بتوانیم از این محل درآمد داشته باشیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان ، هفته های قبل با کسب درآمد از طریق آزادکاری و خدمات فروشی، واسطه گری و فروش آنلاین و مانند آن آشنا شدیم. این هفته در مورد کسب درآمد از وبلاگ صحبت خواهیم کرد. چگونه می توان از وبلاگ ها کسب درآمد کرد؟ تبلیغات، فروش حق عضویت و فروش برخی اطلاعات و محتواهای تکمیلی روش های عمده کسب درآمد از اینترنت است. شاید در ابتدا پذیرش این موضوع برای شما سخت باشد اما چنانچه با برخی تجربیات در این حوزه آشنا شوید قطعا نگاهتان تغییر خواهد کرد.

اگه منم که گوگل رو به زانو در میارم صدرا جوان بیست و چندساله ایرانی است که با پشتکار فراوان و چندین بار شکست حالا توانسته از طریق اینترنت و تبلیغات به درآمدهای پایداری دست پیدا کند. او که بعد از تهیه محتوا و بارگذاری آنها روی اینترنت به فکر کسب درآمد از طریق تبلیغات و با استفاده از گوگل ادسنس (google adsence) افتاد، بارها با مشکل مواجه شد. به گزارش سودآور او در مصاحبه ای با اشاره به مشکلات مربوط به تحریم ها می گوید: «گوگل به دلایل زیاد و نا معلومی حسابم رو می بست. اما کوتاه نیومدم. دوستم می گفت خسته نشدی اینقدر حسابتو بستن؟ گفتم اگه منم که گوگل رو به زانو در میارم. و خوشبختانه بالاخره موفق شدم و اولین ماه رو با موفقیت پشت سر گذاشتم. ماه پیش با سرعت لاک پشتی 182 دلار درآمد داشتم». در وبلاگ ها چه بنویسیم؟ مهمترین وظیفه شما جذب مخاطب است. به طوری که تعداد بازدیدها و اصطلاحا کلیک خور شما زیاد شود. لطفا به محتواهای زرد فکر نکنید. این گونه سایت ها بسیار زیاد شده و در حال اشباع است. ضمن اینکه شاید این کار از نظر اخلاقی هم درست نباشد. چرا که این نوع سایت ها و وبلاگ ها عمدتاً وقت مخاطبان را تلف می کنند. برعکس شما می توانید با ارائه محتواهای مفید، هم یک کار حرفه ای انجام دهید و هم مخاطبان ثابت و وفادار جذب کنید.مثلا صدرا در سایت خود مجموعه اطلاعات ارزشمندی درباره طراحی و دکوراسیون منازل، ساختمان های اداری و… ارائه می دهد. سایت او مخاطبان خاص و پرشماری را جذب کرده است. البته تهیه محتوای مناسب و به روز کار چندان ساده ای هم نیست. مخصوصا در ابتدا برای جا انداختن سایت خود باید صبور باشید تا به مرور بازدیدها زیاد شود.علاوه بر آن انواع آموزش ها در حوزه آی تی و کامپیوتر، تکنولوژی های جدید، نحوه کار با نرم افزارها، حتی محتواهای جالب داستانی و شعر، نحوه مقابله با بیماری ها یا خوراکی ها و غذاهای سالم و ... را می توانید با توجه به علاقه، تحصیلات و تخصص خود در یک حوزه انتخاب کنید و محتواهای جذاب و مفید تهیه کنید. می توانید از برخی وبلاگ های خارجی موفق هم ایده بگیرید.

خلاقیت و مهارت، محتوایی جذاب وبلاگ «تاتس» به آموزش مهارت ها و روش های خلاقانه انجام کارها می پردازد. بیش از 1000 فایل آموزشی بر روی این سایت وجود دارد که ترافیک عظیمی را برای آن ایجاد می کند که ماحصل آن درآمد روزانه 5000 دلاری و ارزش 3.7 میلیون دلاری آن است. درآمد این سایت از طریق عضویت تامین می شود که چیزی حدود 15 دلار به صورت ماهانه است.

یک راهنمای ساده انجام کارهای روزانه وبلاگ نایک دنتون یک راهنمای جذاب و مفید است که راهنمایی های روزانه ای را جهت انجام کارها منتشر می کند. ارزش این وبلاگ 3.52 میلیون دلار و درآمد روزانه آن 5000 دلار است. منبع اصلی درآمدزایی آن تبلیغات اینترنتی است. شما می توانید با جستجو در اینترنت ایده های مختلفی را یافته و آنها را بومی سازی کنید. در مسیر انتخاب ایده و راه اندازی کسب و کار وبلاگی خود به چند تکنیک توجه کنید. چند تکنیک مفید 1- اگر به این جمع بندی رسیدید که می توانید از طریق حق عضویت درآمد کسب کنید، میزان علاقه و تعداد مخاطبانتان را ارزیابی کنید. ممکن است با دریافت حق عضویت هزار تومان برای 6 ماه هم کسب و کار سودآوری داشته باشید. لذا به حق عضویت های زیاد فکر نکنید. 2- اگر هم می خواهید تبلیغات کنید برای شروع به ابزارها و شرکت های واسطه رجوع کنید. گوگل ادسنس، بهترین سایت است که به خاطر تحریم ثبت نام در آن مشکل است. البته این شرکت در حال بازنگری سرویس های مورد تحریم خود است اما سایت های داخلی و خارجی دیگری مثل ادورسال، پاپ کش و... وجود دارد که دسترسی، ثبت نام و دریافت پول از آن آسان تر است.