۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

۶۷۰میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در هفته جاری خریداری شد/ برگزاری حراج جدید در ۱۵مهرماه

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 470693
۶۷۰میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در هفته جاری خریداری شد/ برگزاری حراج جدید در ۱۵مهرماه

در هفته جاری670میلیارد تومان اوراق بدهی دولت خریداری شد. که از این میزان 380میلیارد تومان توسط نهادهای مالی و 290میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد. همچنین حراج بعدی اوراق بدهی 15مهر ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، طی برگزاری هجدهمین مرحله از حراج اوراق بدهی، تنها یک بانک سفارش‌های خود را به ارزش 380 میلیارد تومان در سامانه بازار بین بانکی ثبت کرد. وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز با فروش 280 میلیارد تومان «اوراق اراد49» با نرخ بازده تا سررسید 21 درصد و 94 میلیارد و 700 میلیون تومان «اوراق اراد54» با نرخ بازده تا سررسید 20 درصد موافقت کرد. در نتیجه مجموع اوراق‌ فروخته شده این هفته در بازار پول برابر با 380 میلیارد تومان بوده‌است. همچنین در هفته جاری 290  میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در هفته جاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه خریداری شد.

 نکته منفی این هفته، سقوط فروش اوراق بدهی به کم‌ترین میزان از شروع حراج‌های هفتگی بوده‌است. در هجده هفته حراج هفتگی برگزار شده مجموع اوراق فروش رفته به 69 هزار و 161 میلیارد تومان رسید. حراج بعدی اوراق بدهی نیز در 15مهر ماه با عرضه 6 هزار و 700 میلیارد تومان اوراق بدهی برگزار خواهد شد:

4

کلیه نهادهای مالی متقاضی در این حراج می‌توانند سفارش خود را در هر نماد به صورت جداگانه ثبت کنند و حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای مزبور 500 هزار ورقه است و وزارت  امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافت شده یا فروش کلیه اوراق عرضه شده در حراج ندارد.