۰ نفر

ایران در فهرست بزرگترین اقتصادهای بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
کد خبر: 366038
ایران در فهرست بزرگترین اقتصادهای بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت

گزارش بازبینی شده بانک جهانی درباره وضعیت کشورهای جهان و رتبه بندی آنها بر اساس حجم تولیدات ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۸حاکیست، آمریکا با حدود ۲۰تریلیون و ۵۰۰میلیارد دلار در رتبه اول و ایران با تولید ناخالص داخلی به ارزش بیش از ۴۵۴میلیارد دلار، با کسب رتبه ۲۷در فهرست بزرگترین اقتصادهای جهان، بالاتر از کشورهایی مانند نروژ، امارات و ایرلند قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق اعلام بانک جهانی، ایران در این فهرست، پایین‌تر از کشورهایی مانند اتریش، بلژیک و سوئد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بانک جهانی که این هفته منتشر شد، چین با حجم تولید ناخالص داخلی ۱۳ تریلیون و ۶۰۸.۱۵۱ میلیارد دلار و ژاپن با حجم تولید ناخالص داخلی ۴ تریلیون و ۹۷۰.۹۱۵ میلیارد دلار، پس از آمریکا، به ترتیب مقام دوم و سوم را در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به خود اختصاص دادند.

همچنین آلمان با حجم تولید ناخالص داخلی ۳ تریلیون و ۹۹۶.۷۵۹ میلیارد دلار، انگلیس با حجم تولید ناخالص داخلی ۲ تریلیون و ۸۲۵.۲۰۷ میلیارد دلار، فرانسه با حجم تولید ناخالص داخلی ۲ تریلیون و ۷۷۷.۵۳۵ میلیارد دلار، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.

رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم این فهرست به ترتیب به هند با حجم تولید ناخالص داخلی ۲ تریلیون و ۷۲۶.۳۲۲ میلیارد دلار، ایتالیا با حجم تولید ناخالص داخلی ۲ تریلیون و ۷۳.۹۰۱ میلیارد دلار، برزیل با حجم تولید ناخالص داخلی ۱ تریلیون و ۸۶۸.۶۲۶ میلیارد دلار و کانادا با حجم تولید ناخالص داخلی ۱ تریلیون و ۷۰۹.۳۲۷ میلیارد دلار اختصاص یافته است.

افزون بر این، در این گزارش، روسیه یازدهمین، کره جنوبی دوازدهمین، استرالیا سیزدهمین، ترکیه نوزدهمین، سوئیس بیستمین، فنلاند چهل و دومین، پرتغال چهل و هشتمین، نیوزلند پنجاه و دومین، قطر پنجاه و سومین و کویت پنجاه و نهمین اقتصاد بزرگ دنیا اعلام شدند.

طبق تعریف بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در یک کشور در طول یکسال است.