۰ نفر

تهدید زائران اربعین حسینی توسط شرکت‌های مسافربری

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 309467
تهدید زائران اربعین حسینی توسط شرکت‌های مسافربری

در حالی بر اساس اعلام قبلی مسئولان نرخ بلیت اتوبوس برای مسیر تهران - مهران از ساعت ۲۴ اول آبان باید دو برابر شود که شرکت‌های مسافربری هم‌اکنون برای این مسیر از مردم دو برابر قیمت مصوب یعنی ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند بدون آن‌که بلیتی صادر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، 22ماه جاری مومنی رئیس هیئت مدیره انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر در نشست خبری سازمان راهداری با تشریح جزئیات خدمات‌رسانی به زائران اربعین گفته بود:‌هم‌اکنون قیمت بلیت اتوبوس ویژه تهران-مهران 46 هزار تومان، وی آی پی 32 نفره 64 هزار  و وی آی پی 25 نفره 76 هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به تردد یک سری خالی اتوبوس‌ها نرخ این بلیت‌ها در بازه زمانی اول آبان‌ماه 97 به 70 تا 150 هزار تومان افزایش می‌یابد.

این در حالی است که در برخی پایانه‌های مسافربری از جمله پایانه غرب از امروز نرخ‌های فردا را از زائران اربعین حسینی دریافت می‌کنند. یکی از زائران اربعین در این‌باره ، گفت: با توجه به اظهارات مسئولان باید قیمت بلیت اتوبوس مسیر تهران-مهران از ساعت 12 روز اول آبان‌ماه دو برابر شود، اما شرکت‌های مسافربری ترمینال غرب از امروز قیمت‌ها را دو برابر کرده‌اند.

وی ادامه داد: اعتراض مردم به این اقدام شرکت‌ها با واکنش تندی روبرو شده و آنها می‌گویند در صورت اعتراض تا ساعت 24 حرکت نمی‌کنند و شما مجبور خواهید بود همان نرخ دو برابری بلیت را پرداخت کنید.

وی بیان کرد: ماموران تعزیرات نیز در ترمینال هستند اما هیچ اقدامی نمی‌توانند در  رابطه با تخلف شرکت‌های مسافربری انجام دهند، چون آنها بلیتی برای مسیر تهران-مهران صادر نمی‌کنند و از مردم فقط پول می‌گیرند و در اتوبوس به آنها صندلی می‌دهند.

وی یادآور شد: رانندگان اتوبوس به مسافران می‌گویند اگر ماموران تعزیرات درباره قیمت بلیت سئوال کردند بگویید قیمت‌های مصوب را دریافت می‌کنیم وگرنه شما را از اتوبوس بیرون می‌اندازیم.