۰ نفر

هتل‌ها دو نرخی می‌شوند؟

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 309354
هتل‌ها دو نرخی می‌شوند؟

یک فعال گردشگری گفت: تصمیمات جدید در بحث گردشگری گرفته شده است که یکی از تصمیم های مهم که نیازمند تایید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است دو نرخی شدن هتل‌ها و دریافت دلار از توریست‌های خارجی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کریم بیگی در خصوص وضعیت گردشگری اصفهان اظهار کرد: در شرایط سیاسی فعلی میزان ورود گردشگران تحت الشعاع قرار گرفته است و رکودی در بحث گردشگری ایجاد شده است، در واقع 30 الی 40 درصد کاهش گردشگر در سال جاری داشته ایم.

وی افزود: در حال حاضر یکسری تصمیمات جدید در بحث گردشگری گرفته شده است، بر اساس یکی از این تصمیمات بحث دو نرخی کردن هزینه اقامت توریست‌های داخلی و خارجی است.

این فعال گردشگری و مدیر یک هتل در اصفهان ادامه داد: هتل‌ها و مراکز اقامتی از توریست‌های خارجی دلار دریافت کنند، این اتفاق تاثیر گذار است و از نظر درآمدی مهم خواهد بود و البته باید مجوز ها در سازمان میراث فرهنگی دریافت شود.

بیگی با اشاره به اینکه گردشگران اروپایی و آمریکایی کمتر شده اند، گفت: در حال حاضر موضوع گردشگرات حاضر در ایران موضوع زیارتی است و مسافرین عرب نیز به دلیل به صرفه بودن سفر به ایران ورودشان چند برابر شده است.

وی به مشکل دیگری در بحث هتل داری اشاره و تاکید کرد: در مصارف آب قوانین جدیدی گذاشته‌اند که بر اساس آن هتل ها به دلیل مازاد مصرف چندین برابر جریمه می شوند این در حالی است که مشکل باید حل شود چراکه شاید این قانون برای واحدهای خصوصی جایز باشد، اما در هتلی که هتل دار اختیاری در مصرف آب ندارد نمی‌تواند این قانون اجرایی شود.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: اکثر گردشگران اروپایی فرهنگی هستند و برای آشنایی با فرهنگ و تمدن به ایران و اصفهان سفر می‌کنند. منتها در حال حاضر سفرها تفریحی است و مابه تفاوت نرخ ارز برای اعراب، ایران را ارزان کرده است.