۰ نفر

بازرسی‌ مسافران در فرودگاه شانگهای کاملا هوشمند شد

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 308565
بازرسی‌ مسافران در فرودگاه شانگهای کاملا هوشمند شد

مسافران هوایی از این پس قادر خواهند بود از تکنولوژی تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت موجود در فرودگاه بین‌المللی شانگهای هونگچیائو بهره ببرند.

به گزارش زد دی نت، اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان و ماموران فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند. کشورهای بسیاری هم‌اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

حالا به تازگی گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که فرودگاه شانگهای هونگچیائو به فناوری تشخیص چهره و احراز هویت مسافران در قسمت‌های بازرسی ورودی، بازرسی امنیتی و بازرسی نهایی بهنگام سوار شدن به هواپیما افزوده شده است تا در تسریع روند شناسایی و احراز هویت مسافران هوایی و همچنین کاهش زمان در چکاپ‌های امنیتی کمک بسزایی شود.

مقامات این فرودگاه در هفته جاری اعلام کردند که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، اتاقک‌های سلف سرویسی را در این فرودگاه ایجاد و تعبیه کرده‌اند تا مسافران در صورت تمایل، به این کیوسک‌ها مراجعه کرده و بدون نیاز به انجام بازرسی توسط ماموران امنیتی کار خود را انجام دهند.  

البته این در حالیست که فرودگاه‌های متعددی در کشور چین هستند که به فناوری تشخیص چهره هوشمند مجهزند، اما فرودگاه بین‌المللی شانگهای هونگچیائو نخستین فرودگاهی است که فرایند احراز هویت را به طور کاملا خودکار و اتوماتیک و بدون دخالت انسانی انجام می دهد.