۰ نفر

سامانه سماح هنوز باز نشده است

محاسبه هزینه ویزای اربعین با ارز ۸۰۰۰تومانی

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 303081
محاسبه هزینه ویزای اربعین با ارز ۸۰۰۰تومانی

با موافقت بانک مرکزی، هزینه صدور ویزای زائران اربعین حسینی بر اساس ارز ۸ هزار تومانی محاسبه شود. این در حالی است که با وجود اعلام دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، سامانه سماح هنوز باز نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جلسه مسؤولان ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت به منظور مشخص شدن هزینه ویزای پیاده‌روی اربعین حسینی عصر روز گذشته برگزار شد.

امسال با توجه به حذف دلار از مبادلات ارزی ایران و عراق و احتساب هزینه ویزای اربعین بر اساس دینار یا یورو، زائران اربعین حسینی باید هزینه ویزا را بر حسب ریال پرداخت کنند که قرار بود دولت عراق این هزینه را بر اساس یورو یا دینار اعلام کند.

همچنین در جلسه مسؤولان با بانک مرکزی مقرر شد که با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه سفر به عتبات، قیمت ارز برای زائران اربعین حسینی به قیمت ارز ثانویه در سامانه نیما محاسبه شود که در جلسه اخیر با موافقت بانک مرکزی ارز ۸ هزار تومانی به زائران پیاده‌روی اربعین تخصیص می‌یابد.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد زائران اربعین حسینی برای دریافت روادید باید بر مبنای حدود ۴۰ دلار با در نظر گرفتن هر دلار حدود ۸ هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند که این مبلغ به غیر از هزینه بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی محاسبه شده و هنوز هزینه قطعی ویزای اربعین از سوی مسؤولان اعلام نشده است.

سماح

البته با وجود اینکه ستاد اربعین از آغاز نام‌نویسی پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داده است و طبق اعلام سازمان حج و زیارت تمام زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، اما این سامانه برای نام‌نویسی متقاضیان باز نشده است.

 هشتم آبان‌ماه اربعین حسینی است که از حدود سه هفته قبل شهرها و استان‌های مرزی کشور برای تردد و پذیرایی زائران آماده می‌شوند.