۰ نفر

معاون سازمان راهداری خبر داد:

آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات در اربعین

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 300432
آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات در اربعین

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امکانات و زیرساخت لازم در سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی مهیا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، خداداد مقبلی در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از سه گذرگاه مرزی کشور فراهم است ضمن اینکه نقاط پرحادثه مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی در استان‌های خوزستان و ایلام شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن‌سازی می‌شوند.

وی مرز شلمچه را دومین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران معرفی کرد و بیان داشت: با همراهی و کمک دستگاه‌های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تا قبل از اربعین برطرف خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت:همه امکانات حمل‌ونقل و ناوگان جاده‌ای کشور برای ارائه خدمات به زائران حسینی بسیج و از همه ظرفیت‌ها برای جابجایی زائران استفاده می‌شود.

وی مرز شلمچه را تنها گذرگاه خروج اتباع خارجی در اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: تا قبل از اربعین گیت‌های خروج و ترمینال مجاز برای اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه آماده می‌شود. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت:اقدام لازم برای سهولت تردد زائران خارجی اربعین حسینی از جمله سالن‌های مجاز ورود و خروج و گیت‌های مستقل در نظر گرفته شده است و با اولویت‌بندی زمانی تا اربعین حسینی آماده می‌شود تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته به زائران حسینی ارائه شود.

مقبلی با اشاره به اینکه مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران در اربعین حسینی به عراق هستند افزود: اربعین سال گذشته بیش از یک‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند.