۰ نفر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

شرط ایرلاین‌ها برای عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 297728
شرط ایرلاین‌ها برای عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه متاسفانه اظهار نظرهای غیر مسئولانه برخی از افراد در زنجیره خدمات گردشگری در شرایط فعلی به نفع صنعت گردشکری و هوانوردی نیست،‌ گفت: شرکت‌های هواپیمایی به دولت پیشنهاد دادند اگر یک میلیارد دلار ارز مصرفی سالیانه شرکت‌ها با نرخ 4200 تومان تخصیص یابد هیچ‌گونه افزایش نرخی بر روی بلیت هواپیما صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اظهار نظر برخی از فعالان صنعت گردشگری درباره افزایش چند برابری قیمت بلیت هواپیما،‌ گفت: نرخ بلیت پروازهای داخلی که از اوایل هفته گذشته به فروش می‌رسد برای مهار قیمت‌ها و جلوگیری از سودجویی و سوء استفاده برخی از عوامل توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی تعیین و به اجرا گذاشته شده و سازمان هواپیمایی کشوری به لحاظ قانونی در قیمت‌گذاری برای پروازهای داخلی دخالت نمی‌کند.

وی افزود: نرخ‌های اعلام شده در سایت شرکت‌ها درج شده و با توجه به اینکه نرخ‌های اعلامی به صورت داوطلبانه و با توافق کلیه شرکت‌های هواپیمایی در انجمن تعیین شده دلیلی برای عدم پایبندی شرکت‌ها به نرخ‌های اعلام شده وجود ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: پایش های انجام شده در چند روز گذشته حاکی از رعایت نرخ ها توسط کلیه شرکت‌های هواپیمایی و بسیاری از عوامل توزیع و فروش است و ایرلاین ها در روزهای اخیر نرخ کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ های اعلام شده داشته‌اند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه تاثیر نرخ ارز برقیمت تمام شده هرصندلی پرواز به روشنی برای کسانی که الفبای صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری را می‌دانند مشخص است،‌ اظهار داشت: طبیعی است هر قدر نرخ برابری  ارز بالاتر باشد میزان تاثیر پذیری ارز بر قیمت تمام شده بیشتر می‌شود و متاسفانه اظهارنظرهای غیر مسئولانه و غیر کارشناسی برخی از افراد فعال در زنجیره خدمات گردشگری د ر شرایط فعلی نه تنها کمکی به حل مشکلات مبتلابه صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری نمی‌کند بلکه باعث تشویش اذهان و مخل تلاش‌ها برای رفع مشکلات می‌شود.

وی گفت: بقای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در زنجیره تامین خدمات گردشگری به بقاء و تداوم فعالیت صنعت حمل و نقل هوایی کشور و همگام شدن با نوآوری‌های به وجود آمده در عرصه توزیع و فروش بلیت وابسته است. پس بهتراست به جای فرافکنی و اظهارنظرهای غیر مسئولانه باهم افزایی توانمندی ها تلاش کنیم و صنعت فعلی را مدیریت و از آسیب‌های احتمالی به کلیه فعالین صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری کشور جلوگیری کنیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی به دولت پیشنهاد دادند اگر یک میلیارد دلار ارز مصرفی سالیانه شرکت ها با نرخ 4200 تومان تخصیص یابد هیچ‌گونه افزایش نرخی بر روی بلیت هواپیما صورت نخواهد گرفت. به هر حال در شرایطی که می‌دانیم تخصیص ارز با نرخ 4200 تومان به شرکت‌های هواپیمایی برای دولت امکان پذیر نیست تلاش کرده‌ایم که متناسب با نرخ ارز قابل دسترس حداقل افزایش نرخ بلیت را داشته باشیم.