۰ نفر

بلبشو در قیمت بلیت هواپیما

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۹
کد خبر: 294634
بلبشو در قیمت بلیت هواپیما

پس از افزایش جهشی قیمت بلیت پروازهای خارجی، چند روزی است نوبت به پروازهای داخلی رسیده است که با افزایش نجومی قیمت بلیت، کاهش مسافر را تجربه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، این اتفاق بعد از آن رخ داد که اعلام شد ایرلاین ها باید ارز خود  با سیستم آزاد تهیه کنند.

به عنوان مثال اگر کسی امروز قصد سفر از تهران به شیراز را داشته باشد مطابق با نرخ اعلام شده برای پرواز ایران ایر باید نفری 834 هزار تومان در نوع اکونومی و 1 میلیون و 200 هزار تومان در نوع بیزنس برای فقط برای سفر رفت بپردازد! حال اگر یک خانواده 4 نفره قصد سفر به شیراز را داشته  باشند برای یک سفر رفت و برگشت به این شهر باید 6 میلیون 672 هزار تومان  فقط برای خرید بلیت - آن هم عادی و اکونومیک و نه بیزینس کلاس- بپردازند!

885831_708

  نرخ بلیت هواپیما  برای سفر به سایر شهرها نیز به همین صورت  بالا رفته به طوری که برای پرواز تهران به مشهد نیز ارقامی شامل 400 تا 538 هزار تومان و برای سفر از تهران به رشت 428 هزار تومان باید برای هر نفر پرداخت شود.

885832_176

طبق گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در یکی دو ماه اخیر بانک مرکزی نرخ دولتی 4200 را به شرکت‌های هواپیمایی نداده و همین موضوع باعث شده که شرکت‌های هواپیمایی براساس نرخ جدید ارز بلیت‌ های خود را به فروش برسانند.

885833_304

در مقابل وزیر راه و شهرسازی با تایید افزایش قیمت بلیت هواپیما حفظ صنعت هوانوردی  را مهم‌تر از قیمت بلیت دانسته و افزود: در شرایط فعلی، حفظ صنعت هوانوردی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهمتر است و باید بتوانیم این صنعت را از گزند تحریم‌ها حفظ و در حرکت نگه داریم. ما از از شرکت های هواپیمایی خواسته ایم قیمت بلیت ها را روی پایگاه های اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکتهای هواپیمایی است.

885834_549

مطابق برسی های انجام شده از سایت های فروش بلیت برای مسیر های زیر ارقام عجیبd را باید پرداخت:

-- سفر از اصفهان به شیراز  نفری 591 هزار تومان


-- سفر تهران به همدان از 260 هزار تا 340 هزار تومان

-- سفر بند عباس به شیراز  از نفری 327 هزار تومان تا 591 هزار تومان

-- سفر از تبریز به مشهد  از نفری 395 هزار تومان تا 439 هزار تومان

-- سفر از ارومیه به تهران با پرواز ایران ایر برای روز 4 شهریور (این تاریخ برای این انتخاب شده است که نرخ در زمان تعطیلات افزایش می یابد و لذا تاریخ انتخابی برای بعد از این ایام است) در نوع عادی 665 هزار تومان و در نوع بیزنس 962 هزار تومان