۰ نفر

دبیر ستاد مرکزی اربعین؛

هزینه‌ روادید اربعین برای زائران ایرانی کاهش می‌یابد

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲
کد خبر: 292855
هزینه‌ روادید اربعین برای زائران ایرانی کاهش می‌یابد

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به پیشنهاد ایران برای کاهش هزینه روادید اربعین، از موافقت دولت عراق با این امر خبر داد و گفت: سیاست اصلی ستاد اربعین، کاهش هزینه‌های سفر زائران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به جلسه اخیر هیأت دولت عراق مبنی بر کاهش هزینه‌های روادید اربعین برای زائران ایرانی، گفت: این تصمیم هنوز به ما ابلاغ نشده، اما با توجه اینکه العبادی نخست وزیر عراق است و اختیاراتی دارد ممکن است این امر به زودی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه ما خواستار لغو روادید اربعین بودیم، افزود: دولت عراق تمایلی به لغو روادید اربعین حسینی ندارد، بر همین اساس ما پیشنهاد کاهش هزینه روادید را مطرح کرده و خواستار پیگیری آن توسط سفیر ایران در عراق شدیم.

حیدری با اشاره به اینکه مبنای روادید عراق ۴۰ دلار است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز مشکلاتی برای سفر اربعین برای زائران ایجاد خواهد شد، بر همین اساس امیدواریم دولت عراق با قطعی کردن این تصمیم و ابلاغ آن به ما، هزینه روادید را برای زائران اربعین کاهش دهد؛ البته با توجه به تصمیم اخیر دولت عراق، باید منتظر بود تا ببینیم این کاهش چقدر است.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی ستاد اربعین کاهش هزینه‌های سفر زائران است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این صحبت نخست وزیر عراق به صورت تصمیم قطعی دولت عراق به ما اعلام شود و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم که البته خروجی آن در بحث روادید مشخص خواهد شد.

 العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری بعد از نشست روز گذشته هیأت دولت عراق از تصمیم برای کاهش هزینه روادید زائران ایرانی در اربعین حسینی خبر داد.