۰ نفر

تعجب سفیر از واسطه‌گری در فروش بلیت به مقصد گرجستان

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 292117
تعجب سفیر از واسطه‌گری در فروش بلیت به مقصد گرجستان

سفیر گرجستان با اظهار تعجب از واسطه‌گری چند لایه ایرانیان در فروش بلیت هواپیما مسیر ایران - گرجستان گفت: بلیت هواپیمایی که مردم برای خرید کشور ما خریداری می‌کنند چند دست می‌چرخد تا به دست مسافر برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ایوسد چاخواشویلی در مراسم افتتاح رسمی کارگزاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در تهران اظهار کرد: براساس توافقنامه که گرجستان با اتحادیه اروپا و چین صادر کرده است فعالین اقتصادی ایران می‌توانند از مسیر  کشور ما  محصولات خود را به بازارهای بزرگ یاد شده صادر کنند.

وی افزود: گرجستان تنها بازار 4 میلیونی نفری جمعیت خود را ندارد بلکه براساس تفاهمنامه‌های یاد شده با اتحادیه اروپا و چین بازار دو و یک دهم میلیارد نفری پیش روی ایران است.

سفیر گرجستان ادامه داد: سرمایه‌گذاران ایرانی علاوه بر تجارت معمول میان دو کشور می‌توانند با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی در گرجستان بدون هیچگونه محدودیتی محصولات خود را از کشور ما، بازارهای هدف صادر کنند.

چاخواشویلی تصریح کرد: ایران و گرجستان می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های بلند مدتی با یکدیگر داشته باشند به طوری که کشور ما در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: لغو روادید میان ایران و گرجستان بیش از 3 سال است که به مرحله‌ اجرایی رسیده است و هر ایرانی می‌تواند با ورود به گرجستان به مدت 45 روز حضور داشته باشد و در صورت لزوم این مدت به مدت 30 روز دیگر تمدید می‌شود که با بازگشت به ایران بعد از 3 روز دوباره امکان اقامت 75 روزه بدون روادید وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال زیاد گردشگران از سفر به گرجستان گفت: در سال گذشته 350 هزار گردشگر ایرانی به گرجستان سفر کردند. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سالجاری به 400 هزار نفر افزایش یابد.

چاخواشویلی با اشاره به اینکه شرکتهای ایرانی نفوذ زیادی در بخش گردشگری گرجستان دارند، گفت: از ابتدا تا انتهای صنعت گردشگری برای گردشگران ایرانی توسط شرکتهای ایرانی دنبال می‌شود.

تعجب سفر گرجستان از دلال‌بازی چند لایه ایرانیان در این کشور

وی اظهار داشت: برای مثال یک شرکت ایرانی پرواز یک سال یک شرکت هواپیمایی را خریداری می‌کند و آن نیز حق فروش بلیت‌ها را به شرکت دیگر واگذار و شرکت دیگر بلیت‌ها را به مردم می‌فروشد که این اتفاق من تا به حال مشاهده نکرده بودم؛ این امر باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما و هزینه‌های گردشگران می‌شود که ما مخالف این هم هستیم، اما در این رابطه نمی‌توانیم در امور بخش خصوصی دخالت کنیم.