۰ نفر

آغاز هجمه‌ها به حج تمتع به بهانه ارزی؛

گردشگران ایرانی هم باید از مردم حلالیت بطلبند؟

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۵
کد خبر: 282361
گردشگران ایرانی هم باید از مردم حلالیت بطلبند؟

اختصاص ارز ۳۹۰۰ تومانی برای حج تمتع امسال بهانه‌ای برای حمله به حج امسال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تعدادی از کاربران فضای مجازی همچون سال گذشته به دنبال تخریب مراسم حج تمتع هستند و به دلیل تامین ارز حج امسال با قیمت ۳۹۰۰ تومان، حجاج را بدهکار مردم ایران قلمداد کرده و اظهار کرده‌اند که به‌خاطر تامین ارز مراسم حج توسط دولت، حجاج باید از مردم حلالیت بطلبند.

این فضاسازی‌ها در حالی انجام می‌شود که در سال بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ایران برای گردشگری یا زیارت به خارج از کشور سفر می‌کنند و اکنون بعضا ارز مسافرتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند، آیا سوبسید یورو پرداختی به برخی از این افراد از جیب یکایک مردم ایران برداشته شده و می‌توان گفت که این ۹ میلیون نفر به تک تک ملت مدیون هستند؟

از سویی  تعداد زائران حج تمتع امسال فقط ۸۵ هزار نفر است و ارز پرداختی دولت برای تامین هزینه‌های حج حجاج است.

 حجاجی هم که امسال نوبت حج آنها رسیده است، سال ۸۵ مبلغ یک میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند و قیمت دلار در آن مقطع زمانی حدود ۹۰۰ تومان بود، در حالی‌ که تفاوت ارز تامین شده برای هزینه‌های سفر حج امسال  با نرخ مبادله‌ای تنها ۳۰۰ تومان (نرخ مبادله‌ای ۴۲۰۰ تومان- نرخ ارز حج ۳۹۰۰ تومان) است.

گویا هجمه‌ها به مراسم حج امسال نیز مانند سال گذشته آغاز شده است. البته این هجمه‌ها سال گذشته بر مراسم حج هیچ تاثیری نگذاشت و دست‌اندرکاران معتقدند که حج امسال نیز با وجود تخریب‌هایی که آغاز شده است و متناسب با آیین‌های مذهبی، ان‌شاءالله باشکوه‌تر و افتخارآمیزتر از گذشته برگزار خواهد شد.