۰ نفر

راه‌اندازی طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 275565
راه‌اندازی طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

سنگاپور ایرلاینز در ماه اکتبر طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را راه اندازی می‌کند.

به گزارش رویترز از سنگاپور، شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز روز چهارشنبه اعلام کرد در ماه اکتبر طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان را افتتاح خواهد کرد که شامل سفری حدودا نوزده ساعته میان سنگاپور و آمریکا است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، این پرواز که مسیری ۱۵۳۳۰ کیلومتری را میان سنگاپور و نیوارک در نیوجرسی طی خواهد کرد رکورد طولانی‌ترین پرواز قطر ایرویز میان دوحه و اوکلند را می‌شکند. سنگاپور ایرلاینز و همچنین شرکت استرالیایی کانتاس ایرویز و یونایتد کانتینانتال هولدینگ آمریکا پرواز‌های بسیار طولانی را با یک یا چند توقف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌کنند.
سنگاپور پیش از این راه اندازی پرواز بدون توفق به نیوارک را تا سال دوهزار و سیزده وعده داده بود. اما افزایش قیمت سوخت اجازه سودآوری یک پرواز A۳۴۰-۵۰۰ ایرباس را نمی‌داد. از همین رو پرواز سنگاپور به آمریکا در فرانکفورت توقف داشت.
سنگاپور ایرلانیز در حال حاضر نخستین و تنها مشتری ایرباس A۳۵۰-۹۰۰ULR است که نسخه‌ای از A۳۵۰ است که برای پرواز‌های طولانی طراحی شده است. سنگاپور ایرلانز هفت فروند از این هواپیما سفارش داده است که نخستین هواپیما باید در ماه سپتامبر و باقی آن‌ها تا پایان سال تحویل داده شوند. سنگاپور ایرلاینز قصد دارد پس از آن سفر بدون توقف میان سنگاپور و لس آنجلس هم راه اندازی کند.
شرکت کانتاس هم اعلام کرده است قصد دارد یا A۳۵۰-۹۰۰ULR یا ۷۷۷X بوئینگ را خریداری کند تا در سال دوهزار و بیست و دو پرواز بدون توقف میان سیدنی و لندن را راه اندازی کند.