۰ نفر

اسکان غیرفرهنگیان تنها با دستور استاندار؛

۱۲هزار کلاس آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 258811
۱۲هزار کلاس آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

مدیر کل تعاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت ضرورت و نیاز تنها استاندار می تواند دستور پذیرش و اسکان غیر فرهنگیان در مدارس را صادر کند.

گودرز کریمی فر ، درباره حواشی اسکان های نوروزی در مدارس گفت: این وزارت خانه طبق مصوبه هیات دولت جزو اعضای ستاد خدمات سفر است. جامعه فرهنگیان یک جامعه هدف گسترده است و پیش بینی ما برای نوروز 97 ارائه خدمت به 4و نیم میلیون فرهنگی است. اگر شب مانی این جمعیت را در مقاصد سفر حساب کنیم با چیزی حدود 13 میلیون نفر شب اسکان مواجه هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان ، وی افزود: برای توجه به منزلت فرهنگیان است که 345 مرکز رفاهی در قالب خانه معلم ها، 50 پردیس دانشگاهی، 330 اردوگاه و 12 هزار مدرسه در قالب 100 هزار کلاس درس با همراهی 25 هزار نیروی اجرایی برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تعاون وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش ترتبیت دانش آموزان است اما برای رفاه فرهنگیان است که وارد پروسه اسکان شده ایم.

وی درباره اعتراض هتلدارها و اعلام امکان اسکان فرهنگیان در هتل ها نیز گفت: مراکزی که ما پیش بینی کردیم با بالاترین امکانات کمترین قیمت را دارند. هیچ هتلی نمی تواند با این قیمت امکانات خانه معلم های ما را ارائه دهد. از سوی دیگر خدمت رسانی هتل ها به  حجم بالای سفر فرهنگیان در کشور نیز امکان پذیر نیست.

کریمی فر درباره اسکان غیر فرهنگیان گفت: صرفا امکانات ما برای فرهنگیان است. اگر در شرایط خاص رییس ستاد سفر استان که استاندار است، تشخیص بدهد ما برای غیر فرهنگیان اسکان خواهیم داشت. اگر دستوری صادر نشود ما غیر فرهنگیان را اسکان نخواهیم داد.