۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی در کمیسیون عمران/ امنیت و آرامش مسافران نوروزی باید تامین شود

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 257152
بررسی تمهیدات سفرهای نوروزی در کمیسیون عمران/ امنیت و آرامش مسافران نوروزی باید تامین شود

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به احتمال افزایش قیمت بلیت انواع وسایل حمل و نقل در روزهای پایانی سال و ایام نوروز گفت: کمیسیون عمران مجلس در هفته پیش رو جلسه ای را با مسئولان ذیربط در مورد تدابیر اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین- المیرا اکرمی؛ محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: بحث سفرهای نوروزی در دستور کار هفته آینده کمیسیون عمران مجلس قرار دارد و از آنجا که امسال به احتمال زیاد، سفرهای نوروزی از بیست و چهارم اسفندماه آغاز می شود و تا اواسط فروردین ماه جاده ها پرترافیک خواهد بود، دستگاههای خدمت رسان باید بستری را فراهم کنند که مردم بتوانند با آرامش و امنیت سفر کنند و از همین جهت هفته آینده جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط در این رابطه برگزار خواهد شد.

رضایی کوچی در ادامه افزود: در این جلسه مسئولان و مدیران سازمان ها و دستگاه هایی مانند راهداری، اورژانس کشور، هلال احمر، پلیس راهور، هواپیمایی کشوری و راه آهن حضور خواهند داشت و تمهیدات در نظر گرفته شده برای تامین آرامش و امنیت مسافران نوروزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در هنگام سفرهای نوروزی شاهد حجم بالای تردد در جاده ها و به تبع آن افزایش میزان تصادفات هستیم، گفت: امسال باید تدابیری اندیشیده شود که مردم در ایام تعطیلات نوروز با آرامش بیشتری سفر کنند و تراکم خودروها و افزایش میزان تردد، موجب افزایش میزان تصادفات و تحمیل خسارات جانی و مالی به مردم نشود.

رضایی کوچی با یادآوری این موضوع که معمولا در ایام خاصی مانند نوروز شاهد افزایش قیمت بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس هستیم، عنوان کرد: از آنجا که در روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز، تقاضا برای انواع بلیت افزایش می یابد، هر کس هر جور که بخواهد قیمت ها را بالا می برد. به خصوص در مورد هواپیما از آنجا که تعداد پروازها کم است، لذا قیمت ها خیلی افزایش پیدا می کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس در ادامه افزود: با توجه به این موضوعات، افزایش نیافتن قیمت بلیت، تامین امنیت و آرامش در طول سفرهای نوروزی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی توسط سازمان ها و دستگاه های مسئول در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: قرار بود این جلسه سه شنبه این هفته در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود اما به دلیل بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 97، این جلسه به هفته آینده موکول شد.