۰ نفر

شناسایی ۳۰خانه زیرزمینی اقامتی در تهران

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 256811
شناسایی ۳۰خانه زیرزمینی اقامتی در تهران

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از شناسایی ۳۰ تا ۳۵ خانه غیرمجاز در تهران که بدون مجوز به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند، خبر داد و گفت: اطلاعات این خانه‌ها به پلیس داده شده تا برخورد شود.

ولی تیموری گفت: این فهرست را یک ماه پیش اتحادیه هتلداران استان تهران در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشته که پس از بررسی و استعلام مشخص شد هیچ یک از این خانه‌ها مجوز ندارند و غیرمجاز فعالیت می کنند، ما هم اسامی آن‌ها را در اختیار اداره اماکن نیروی انتظامی قرار دادیم تا طبق قانون برخورد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی با بیان این که در استان تهران تا کنون برای هیچ خانه‌ای با عنوان «خانه مسافر» مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه‌ها در گردشگری غیرمجاز تلقی می‌شود، درباره شرایط ایجاد چنین اقامتگاه هایی در شهرهای مختلف بویژه تهران با توجه به تراکم رفت و آمد به آن، توضیح داد: هر استان کارگروهی متشکل از نماینده استاندار، فرماندار، تعزیرات، دادستان، امکان، نیروی انتظامی، تشکل های گردشگری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد که براساس شرایط آن شهر یا استان برای ایجاد خانه مسافر در بازه زمانی مشخصی اعلام نیاز می‌کند، ما هم براساس تصمیم جمعی آن کارگروه استانی، مجوز خانه مسافر را صادر می‌کنیم. درباره استان تهران تا کنون این اعلام نیاز مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: قرار بود نام این خانه‌ها در بازه زمانی که فعال هستند در سامانه‌ای آنلاین معرفی شود تا پدیده تابلو به‌دست‌ها جمع‌آوری شود که متاسفانه شرکت توسعه گردشگری به عنوان مجری خانه مسافر، تا کنون این سامانه را راه اندازی نکرده است.

تیموری اظهار کرد: به هر حال از نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تنها خانه‌هایی امکان پذیرش گردشگر و مهمان را دارند که از این سازمان مجوز دریافت کرده باشند و ما درصورت دریافت گزارش از خانه‌های غیرمجاز آن ها را به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی خواهیم کرد.

پیش‌تر تعدادی خانه غیرمجاز که به پذیرش مسافران چینی و عرب در تهران اقدام کرده، شناسایی شده بودند که تنها برخی از آن ها پلمب شدند. با نزدیک شدن به نوروز نیز با وجود آن که هتل های تهران اعلام کرده‌اند تا ۵۰ درصد تخفیف خواهند داد، اما تبلیغات برخی از این خانه های شخصی برای پذیرش مسافران نوروزی در فضای مجازی پررنگ‌تر و گسترده شده است.

نرخ اقامت در این خانه‌های شخصی بدون مجوز در تهران با ظرفیت‌های تعیین‌شده از ۲ تا ۶ نفر، شبی از ۲۰۰ هزار تا ۲,۵ میلیون تومان است.