۰ نفر

حضور وزیر امورخارجه فرانسه در افتتاحیه نمایشگاه لوور در ایران

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 255051
حضور وزیر امورخارجه فرانسه در افتتاحیه نمایشگاه لوور در ایران

نمایشگاه لوور در موزه ملی ایران ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ با حضور وزیر امور خارجه فرانسه افتتاح می‌شود. براین اساس سفارت فرانسه اعلام کرد که ایرانیان می‌توانند در تهران از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کنند و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند.

ژان ایو لودریان - وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در تاریخ 14 اسفند نمایشگاه «موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه‌های ملی فرانسه» را در حضور ژان لوک مارتینز - رئیس موزه لوور، در موزه ملی ایران افتتاح خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، ایرانیان می‌توانند در تهران از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کنند و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند. همچنین در این نمایشگاه آثاری چون «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح یا «مینرو» (Minerve) اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه‌ای بسیار بارز از مجسمه‌سازی روم باستان است، به نمایش درخواهند آمد.

این نمایشگاه که نتیجه همکاری بین موزه لوور و موزه ملی ایران است، گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران در سفر ژانویه 2016 حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پاریس به امضا رسید.

به گزارش میراث فرهنگی، سفارت فرانسه در تهران این اقدام را نمونه‌ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور دانسته است.

در همین راستا، در 6 خرداد 1397، در موزه لوور لانس، نمایشگاه مهمی از هنر دوره قاجار به نام «امپراتوری گل‌های سرخ، شاهکارهایی از هنر ایرانی قرن نوزدهم» بر پا خواهد شد.