۰ نفر

۱۴ اسفند

برگزاری نمایشگاه «موزه لوور» در تهران

۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 252496
برگزاری نمایشگاه «موزه لوور» در تهران

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی گفت: در فرودین‌ماه نمایشگاهی از آثار دوران قاجار در موزه لوور فرانسه برگزار خواهد شد.

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی، از برگزاری نمایشگاهی از آثار دوران قاجار در موزه لوور خبر داد و گفت: قرار است در فروردین‌ماه نمایشگاهی از آثار دوران قاجار در موزه لوور برگزار شود که تمامی هزینه‌های مالی آن نیز برعهده موزه لوور خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، کارگر اظهار داشت: حدود 20 الی 30 عدد شیء از دوران قاجار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه «موزه لوور» در تهران خبرداد و گفت: همچنین برای اولین‌بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور، 14 اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

کارگر افزود: حدود 50 اثر از آثار نفیس موزه لوور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای معرفی فرهنگ و هنر خود به کشورهای دیگر داشته‌ایم، ادامه داد: به همین منظور برای آشنایی مردم کشور با فرهنگ دیگر کشورها، طی مذاکراتی با موزه لوور زمینه را برا‌ی‌ آشنایی مردم با دیگر تمدن‌ها فراهم کرده‌ایم.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی گفت: قرار است از هر تمدنی که در موزه لوور وجود دارد مانند روم، یونان، تمدن‌های آمریکای لاتین، ماناها، بین‌النهرین و چین آثاری برای نمایش در ایران آورده شود.

کارگر با اشاره به پیشنهاد مکزیک برای برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی در ایران نیز تصریح کرد: کشور مکزیک پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه را داد اما به دلیل مشکلات مالی و عدم پذیرش هزینه‌های آن از سوی مکزیک، پیشنهاد آن را قبول نکردیم. در صورتی که در آینده منابع مالی آن تأمین شود شاید این نمایشگاه را در کشور برگزار کنیم.