دانشمندان سازمان صلح سبز، در حال حاضر در اقیانوس جنوبی به بررسی و کشف اکوسیستم‌های جدید مشغولند و هدف اصلی آن‌ها ایجاد بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده طبیعی جهان در جنوبگان اعلام شده است.

به گزارش سیناپرس، گروهی از دانشمندان در مأموریتی که از سوی سازمان غیردولتی مدافع محیط‌زیست با نام سازمان صلح سبز (Greenpeace) برنامه‌ریزی‌شده است، عکس‌های عجیب و شگفت‌انگیزی از عمق آب‌های جنوبگان تهیه کرده‌اند. در نخستین سری از این عکس‌ها، زندگی شگفت‌انگیز متنوع و وافری در عمق تاریک یخ‌های قطبی مشاهده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در این مأموریت، آن‌ها توانستند شناورهای پیشرفته‌ای را از کشتی سازمان صلح سبز با نام «Arctic Sunrise» (به معنی طلوع آفتاب در شمالگان) به کار بگیرند و موفق به کشف زیستگاه‌های جدیدی در این بخش از کره زمین شوند. درواقع هدف اصلی از این مأموریت، کشف موجودات جدید و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با آن است که به کمک آن‌ها بتوان به‌طور بیشتر و با حس قدردانی بهتری به اقیانوس قطب جنوب نگاه کرد.

هدف دیگر انجام این مأموریت، پشتیبانی و حمایت برای ایجاد بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده طبیعی در جهان عنوان‌شده است. این منطقه حدود ۱٬۸۱۲٬۹۹۱ کیلومترمربع را شامل می‌شود و پژوهشگران امیدوارند بتوانند ماهیگیری صنعتی را در آن ممنوع کنند.