۰ نفر

۱۰مقصد گردشگری از نگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۶:۰۳
کد خبر: 220202
۱۰مقصد گردشگری از نگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی

این روزها، شبکه‌های اجتماعی، امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از کاربردهای مهم شبکه‌های مجازی، اشتراک‌گذاری تجربیات کاربران است.

این اشتراک‌گذاری در بسیاری موارد می‌تواند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که در این شبکه‌ها فعالیت‌ دارند؛ راهنمایی در زمینه‌های متفاوتی از پیدا کردن تعمیرکار، فروشگاه، رستوران خوب گرفته تا انتخاب مقصد سفر. طبق گزارش‌های به دست آمده، درصد بالایی از مسافران، با ایده گرفتن از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام مقاصد سفرهای خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، آنها بعد از بازدید از این مقاصد گردشگری، تصاویر ثبت ‌شده خود را از این مکان‌ها در فضای اینترنت به اشتراک می‌گذارند تا منبعی برای تصمیم‌گیری افراد دیگر باشد. طبق آخرین گزارش‌ به دست آمده، برج ایفل در پاریس، مهم‌ترین جاذبه گردشگری معرفی شده است. این بررسی از تعداد اشتراک‌گذاری‌ مقاصد گردشگری در اینستاگرام به دست آمده است. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد، حدود 7.3 میلیون نفر، برج ایفل را در صفحه شخصی اینستاگرام خود تگ کرده و این مکان را جهت گردشگری، معرفی کرده‌اند. براساس گزارش‌های به‌دست آمده، با وجود حملات تروریستی در سال‌های گذشته در فرانسه، تعداد گردشگران این کشور افزایش یافته و مقصد اول توریست‌های جهان باقی مانده است. هر ساله، گردشگران بسیاری نیز برای تماشای بقایای دیوار برلین، راهی این شهر می‌شوند. این دیوار که در سال 1961، برای جلوگیری از هجوم پناهندگان از شرق احداث شد تا قبل از سال 1989، آلمان شرقی و غربی را جدا می‌کرد. امروز تنها بخش‌های کوچکی از این دیوار باقی مانده که توانسته به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری برلین معرفی شود. طبق آمار به دست آمده، دیوار برلین دومین مکانی است که 4.6 میلیون کاربر اینستاگرام به معرفی و تگ کردن آن پرداخته‌اند. برج ساعت بیگ‌بن لندن نیز، سومین مقصدی است که علاوه بر آنکه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌رود، توجه 2.6 میلیون از کاربران اینستاگرام را نیز به خود جلب کرده است. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان است که در شهر لندن واقع است. در واقع، بیگ بن نام زنگ بزرگ 13 تنی است که در داخل برج قرار دارد و سر هر ساعت هم به صدا در می‌آید.

در ادامه این گزارش، کلیسای نوتردام، پس از برج ایفل، بیشترین آمار گردشگران را در فرانسه به خود اختصاص داده است. آن‌طور که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، علاوه بر نوع ساخت و رویدادهای مهم سیاسی، مهم‌ترین دلیل شهرت این کلیسا، رمان «گوژپشت نوتردام» اثر ویکتور هوگو است. طبق آمار، حدود 2.5 میلیون کاربر اینستاگرام، در صفحه‌های شخصی خود، به تگ و معرفی این بنای تاریخی پرداخته‌اند.

در میان مکان‌هایی که به‌عنوان جاذبه‌ گردشگری معرفی شدند، فستیوال اکتبرفست در مونیخ نیز قرار دارد. در واقع می‌توان گفت که این فستیوال، یادآور مونیخ است. در 200 سال گذشته، مونیخی‌ها هر سال در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر چادرهای بزرگ بر پا می‌کنند، گروه‌های موسیقی را دعوت می‌کنند و برای حدود ٦ میلیون بازدید‌کننده غذا و نوشیدنی تدارک می‌بینند. طبق آمار به دست‌آمده، حدود 2.3میلیون نفر از کاربران اینستاگرام، این فستیوال را تگ و معرفی کرده‌اند. کلوسئوم یکی از عجایب هفت‌گانه جهان نیز، در فهرست مکان‌های محبوب از نظر کاربران اینستاگرام قرار گرفته است. پس از آن، آکروپلیس، در شهر آتن است که توجه حدود یک‌میلیون کاربر اینستاگرام را به خود جلب کرده است. آکروپولیس آتن، میراث جهانی یونسکو و مهم‌ترین سایت باستان‌شناسی در یونان است. این مجموعه تاریخی برای مردم این کشور نماد ملی محسوب می‌شود.

کلیسای ساگرادا فامیلیا نیز از دیگر مکان‌هایی است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، آن را تگ و معرفی کرده‌اند. این کلیسا که در شهر بارسلون قرار دارد، از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن به پایان نخواهد رسید. کاخ الحمرا در شهر گرانادا واقع در اسپانیا، همچنین کاخ سلطنتی باکینگهام در لندن نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری هستند که بالاترین اشتراک‌گذاری را در اینستاگرام داشته‌اند.

رسانه‌های اجتماعی به‌راحتی هزاران تصویر از مناظر و بناهای زیبای دنیا را دراختیار کاربران می‌گذارند. از ویژگی‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی این است که ابزارهایی مانند اینستاگرام، به‌راحتی می‌توانند با تعداد افرادی که این مقاصد را در صفحه شخصی خود تگ کرده‌اند، میزان محبوبیت این مکان‌ها را نیز نشان دهند.

گردشگری