۰ نفر

روستایی دیدنی با موزه‌های زیبا +تصاویر

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۲۷
کد خبر: 213705
روستایی دیدنی با موزه‌های زیبا +تصاویر

روستای کندلوس یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌ها در استان مازندران بشمار می‌رود.

 هوای گرم این روزهای تابستان باعث می شود تا به دنبال مقصدی خوش‌ آب و هوا برای سفرهای خود باشید. شاید بارها نام «کندلوس» را شنیده باشید، روستایی که به گفته برخی مانند نگینی درخشان در طبیعت البرز شمالی قرار گرفته است. جالب است بدانید این روستا در میان پاکیزه‌ترین روستاهای کشور قرار گرفته است. روستای کندلوس یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌ها در استان مازندران بشمار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرایران، حال برای سفر به این روستا باید راهی جاده زیبا و پر پیچ وخم چالوس شوید. با گذر از شهر مرزن آباد و پشت سر گذاشتن جاده‌ای فرعی به نام دو‌آب کجور خواهید رسید که با سپری شدن زمانی 30دقیقه‌ای با تابلوی کندلوس رو‌به‌رو می‌شوید. درواقع شما با گذر از یک جاده زیبا وارد این روستای زیبا می‌شوید، روستایی که وجود سطل‌های زباله متعدد در آن توجه گردشگران را جلب خواهد کرد.

اگر درباره این موضوع با مردمان محلی این منطقه هم‌کلام شوید، به شما خواهند گفت، این سطل ها به این دلیل در تمامی قسمت‌های روستا قرار گرفته که زباله چهره زیبای کندلوس را خراب نکند.

هرچند طبیعت کندلوس بسیار زیبا است اما موزه مردم شناسی یکی دیگر از اماکن این روستا است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. اشیاء قدیمی که حاکی از تمدن کهن این منطقه است در این موزه مورد بازدید قرار می‌گیرد. این موزه اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما این تنها موزه این روستا نیست، کندلوس موزه‌هایی همچون موزه گیاه شناسی و موزه فرهنگی در اختیار دارد تا جوابگوی سلایق مختلف گردشگران باشد.

جالب است بدانید در این روستا به مناسبت آغاز سال جدید مراسمی با عنوان مراسم سال مج«خوشقدم» برگزار می شود. اگر علاقه‌مند به مراسم های سنتی هستید می‌توانید سفر به کندلوس را بار دیگر در ایام سال نو تکرار کنید.

کندلوس

کندلوس

کندلوس

کندلوس

کندلوس

کندلوس