۰ نفر

در بهار به دیدن زمستان بروید +تصاویر

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
کد خبر: 194814
در بهار به دیدن زمستان بروید +تصاویر

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است که به دلیل وضعیت آب‌وهوایی مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیاری در اختیار دارد.

اردیبهشت و خرداد جزء ماه‌های بهاری است که سفر در آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد زیرا آب‌و‌هوا در این ماه ها بسیار خوب است. درنتیجه بسیاری از گردشگران این دو ماه را برای سفر انتخاب می‌کنند. یکی از مناطق زیبایی که می‌تواند به عنوان مقصد سفر باشد، ازنا در استان لرستان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است که به دلیل وضعیت آب‌وهوایی مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیاری در اختیار دارد. اشترانکوه و چشمه طیان از جاذبه‌های طبیعی این شهر به شمار می‌رود، اما یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر «تونل برفی ازنا» است که در دامنه اشترانکوه قرار گرفته است.

برای سفر به این منطقه باید به ۲۰۰کیلومتری ازنا بروید. با توجه به فاصله و زیبایی این منطقه بهتر است زمانی ۱ روزه را برای سفر به این تونل اختصاص دهید.

برای سفر به تونل برفی باید اهل کوهنوردی بوده و خود را برای پیمودن دامنه‌های اشترانکو آماده کنید. در طول مسیر از رودهایی گذر می‌کنید که حاصل برف‌های آب شده است. فصل بهار با توجه به سرسبز بودن دامنه‌ها و جاری شدن آب از کوه یکی از فصل‌های مناسب برای سفر به این منطقه است.

پس از پیمودن بخشی از دامنه باید به سمت دره «ازنادره» بروید و دره را به سمت ارتفاعات پیموده تا به تونل برفی برسید.

این قسمت از سفر شامل کوهنوردی مهیج در هوای خوب بهاری می‌شود. جالب است بدانی صخره‌های موجود در طول مسیر به اندازه‌ای بلند هستند که تا نزدیکی ظهر شما با نور آفتاب روبه‌رو نمی‌شوید. شیب این دره تند است در نتیجه باید از کفش مناسب استفاده کنید.

از دیگر زیبایی‌هایی که در طول این سفر با آن همراه می‌شوید، دیدن جانورانی همچون بز و میش است. این زیبایی‌ها باعث می‌شود شما در طول مسیر احساس خستگی نکنید.

پس از کوه‌پیمایی ۲ساعته توده‌های عظیمی از برف قابل رویت می‌شود. کمی بالا‌تر و در میانه رشته کوه اشترانکو ه یخچالی چند هزار ساله در انتظار شماست. یخچالی که رودخانه‌ای بزرگ از کنار آن می‌گذرد.

زمانی که به این تونل می‌رسید با منظره زیبایی مواجه می‌شوید که شاید مانند آن را در هیچ کجا ندیده باشید. تونلی از برف که ۸۰۰متر طول دارد. رفتن به داخل تونل کمی سخت است زیرا هوای داخل آن بسیار سرد بوده و رودخانه‌ای در داخل آن در جریان است. اما بهتر است به بالای تونل بروید تا با سرسره بازی برروی برف‌ها هیجان سفر خود را چند برابر کنید.

غاریخی ازنا

غاریخی ازنا

غاریخی ازنا