۰ نفر

آمادگی کامل بنادر مسافری هرمزگان برای نوروز ۹۶

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷
کد خبر: 181280
 آمادگی کامل بنادر مسافری هرمزگان برای نوروز ۹۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش نخست صحبت‌های خود به تبیین و تشریح وظایف و رسالت‌های سازمان بنادر پرداخت و گفت: این سازمان علاوه بر سروکار داشتن با طیف گسترده‌ای از مردم، با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز ارتباط دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی با بیان اینکه طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۶ از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح در پنج حوزه ایمنی شناور، ایمنی سفر، ایمنی بندر، شرایط اضطرار و اطلاع‌رسانی عملیاتی می‌شود.

عفیفی پور لایروبی بنادر ملکی، بازرسی شناورها و آموزش خدمه آن‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی برای طرح نوروزی آماده شده است، افزود: همچنین ۵۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است.

این مقام مسئول از فعالیت شبانه‌روزی بنادر پهل و لافت و چارک سخن به میان آورد و گفت: در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت ۱۲ شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشند، ناوگان مسافری فعال خواهند بود.

عفیفی پور ضمن تأکید بر اینکه سازمان بنادر متولی و مسئول قیمت‌گذاری بلیت شناورها نیست، بیان کرد: مذاکراتی با تعاونی‌ها صورت گرفته تا هیچ‌گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز ۹۶ نداشته باشیم و صرفاً در کلاس‌بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آموزش دریانوردان را از جمله الزامات کنوانسیونی دانست که سازمان بنادر هر ساله در دستور کار خود دارد و این سازمان در لیست سفید آیمو است.

وی از برگزاری چندین مانور جستجو و نجات دریایی در استان هرمزگان سخن به میان آورد و گفت: هفته گذشته یک مانور شبانه در آب‌های بین بندرعباس و قشم عملیاتی شد و طی روزهای آینده نیز یک مانور دیگر جستجو و نجات در آب‌های جزیره کیش برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۵ شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی برای خدمات‌رسانی در نوروز ۹۶، اظهار کرد: نیروهای مردمی در قالب تیم‌های همیار ناجی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و تجهیزات لازم نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسافران نوروزی خواست تا برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می‌پردازند، پرهیز نمایند.

نوفرستی همچنین در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی نیز به مردم توصیه کرد تا با حضور در کلوپ‌های مجاز که مجوزهای لازم را از دستگاه‌های ذیربط اخذ کرده‌اند، گشت‌های تفریحی دریایی را به صورت ایمن تجربه کنند.