۰ نفر

آمادگی تورهای خارجی در خواب تورهای داخلی

۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 176136
آمادگی تورهای خارجی در خواب تورهای داخلی

برنامه ریزی سفر در ایام نوروزی در شرایطی آغاز شده که تورهای داخلی برای جذب مسافران ضعیف ظاهر شده و فضا را برای جذب مسافران به تورهای خارجی فراهم کرده است.

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز تعطیلات نوروزی، برنامه ریزی برای سفر یکی از رفتارهای معمول خانواده ها به حساب می آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، سفری که مقصد آن عموما در این ایام با توجه به هزینه سفر و سلایق افراد مشخص می شود تا تعطیلات را به بهترین شکل پشت سر بگذارند.

اولین گزینه برای یافتن مقصد سفر، جست و جو ساده در اینترنت است که در صورت امتحان این روش صفحه های جستجوگر نام تورهای مختلف را به خود می گیرد.

با نگاهی کوتاه به این تورها در می یابیم که تورهای مقصد خارج از کشور پر رنگ تر از تورهای داخلی ظاهر شده به گونه ای که برای یافتن تورهای نوروزی برای شهرهای داخلی باید با دقت و زمان بیشتری نامی از مسافرت های داخل پیدا کنیم.

حضور کم رنگ تورهای داخلی در این زمان که اوج زمان برنامه ریزی مسافرت های نوروزی به حساب می آید خلا ایجاد کرده که فعالیت را به نفع برگزار کنندگان تورهای خارجی و در نهایت صنعت توریسم کشورهای دیگر تمام کرده است.

رقابت جذب مسافر بین تورهای داخلی و خارجی به دلیل ضعف در برنامه ریزی، تبلیغ کمتر، هزینه به نسبت بالا آن در مقایسه با تورهای خارجی و کیفیت نامناسب ارائه خدمات برخی از آنها دلیلی برای حرکت کند تورهای داخلی در مقایسه با تورهای خارجی است.

در میان تورهای خارجی نیز نام های آشنایی همچون ترکیه، هند، مالزی، سنگاپور به گوش می رسد که در کنار آنها کشورهای دیگری همانند آفریقا جنوبی،برزیل،سریلانکا و کلمبو نیز قد علم کرده اند تا سهمی از بازار گردشگران خوش سفر ایرانی را به خود اختصاص دهند.

صنعت گردشگری ما نیز همچنان دل خوش به سفرهای خودجوش افراد، تا حدودی بی اهمیت به سامان دهی و فعالیت گسترده تورها برای معرفی جاذبه گردشگری داخلی به هم وطنان بوده است.