۰ نفر

قیمت بلیط قطار در نوروز گران نمی شود

۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 175927
قیمت بلیط قطار در نوروز گران نمی شود

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن با اشاره به پیشفروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار گفت، قیمت ها در نوروز گران نمی شود.

علی کاظمی منش گفت: نوروز امسال همچنین قطار نخجوان دو روز در هفته به صورت رفت و برگشت و با نرخ بلیت 130 هزار تومان سیر میکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، کاظمی منش افزود: البته در روز های کم تقاضا که تعداد مسافر کمتر است، تخفیف هم اعمال میشود و در دوره  پرتقاضا شرکت های ریلی تا سقف مجاز اجازه افزایش قیمت دارند و در ایام کم تقاضا هم تا 30 درصد در کاهش قیمت های بلیت تخفیف اعمال کرده اند.

وی با بیان اینکه با ثبات قیمت ها در ایام نوروز، اجازه نداده ایم که کیفیت خدمات شرکتها کاهش یابد و حتی خدمات در برخی از شرکتها افزایش مییابد، گفت: در ساعات اولیه پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، بلیت برخی مسیرهای پرتردد در ایام اوج سفر و مسیرهای پرتردد نظیر مشهد، اصفهان و اهواز تمام شد.

به گفته مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن نوروز امسال همچنین قطار نخجوان دو روز در هفته به صورت رفت و برگشت و با نرخ بلیت 130 هزار تومان سیر میکند و مدت زمان مسیر 30 ساعت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی با بیان اینکه سامانه یکپارچه فروش بلیت قطار تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان حاکمیت فعالیت میکند، بیان کرد: یکپارچگی فروش بلیت قطار برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم مناسب است.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن اظهار داشت: برای ایام نوروز در همه ادارات کل و نواحی گروه های نظارت بر خدمات ناوگان مسافری فعال هستند و در مبدأ بر عملیات و خدمات شرکتها نظارت دارند و چک لیست هایی را از خدمات شرکت های ریلی به مسافران تکمیل میکنند، این چک لیست ها در سامانه یکپارچه ثبت میشود و شرکت های ریلی هم قادر به مشاهده آن هستند و باید پس از ثبت این پیشنهادات و شکایات، شرکت های ریلی پاسخگو باشند.

کاظمی منش ادامه داد: سامانه 5149 نیز فعال است تا مسافران پیشنهادات و شکایات خود را ارائه دهند و این پیشنهادات و شکایات هم از سوی راه آهن و هم از سوی شرکتهای ریلی نظارت میشود و منتظر پاسخگویی شرکتها خواهیم ماند.

رتبه بندی شرکتهای ریلی از تابستان 96

وی با اشاره به هدف گذاری راه‌آهن برای رتبه بندی شرکتهای مسافری ریلی اظهار داشت: رتبه بندی شرکتهای مسافری ریلی مزایای زیادی دارد و یکی از آنها این است که این رتبه بندی مستقیماً در خدمات و نرخ بلیت مؤثر است و اگر رتبه یک شرکت افت کند، نرخ بلیت آن شرکت کاهش مییابد.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن با بیان اینکه رتبه بندی شرکتهای ریلی از تابستان سال آینده نهایی میشود و بدین ترتیب نرخ ها با خدمات همسو خواهد شد گفت: هم اکنون کارشناسان در حال بررسی خدمات، ناوگان و دیگر مسائل ضروری درباره شرکتها هستند، اظهار داشت: پس از اجرای کامل رتبه‌بندی و مشخص شدن رتبه شرکتها، حتماً نام شرکتها با رتبه آنها در سایت اطلاع رسانی راه آهن درج میشود و مسافران در جریان خواهند بود و قطعاً نرخ گذاری هم بر اساس رتبه خواهد بود.

به گفته کاظمی منش اگر شرکتی با افت رتبه مواجه شود، در گام اول تذکر کتبی میگیرد و در گام دوم نرخ بلیت آن شرکت 5 درصد کاهش مییابد.