۰ نفر

ویزای تایلند رایگان شد! +سند

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
کد خبر: 161988
ویزای تایلند رایگان شد! +سند

ضربه اقتصادی و گردشگری پس از فوت پادشاه، مسئولان این کشور را به فکر انداخته تا برای ترغیب مسافران ایرانی جهت حضور در تایلند، آفرهایی را ارائه کنند که بر این اساس، طبق اعلام رسمی سفارت پادشاهی تایلند در ایران به همه آژانس های مسافرتی، مشوق هایی جهت سفر به این کشور اعلام شده است.

از جزایر سوایزلند تا تایلند، از آنتالیا تا ریودوژانیرو، گردشگران ایرانی برای تفریح می روند. ولی امسال آمارها نشان می دهد شیب خروج گردشگران ایرانی در نوروز به مقاصد کشورهایی مانند ترکیه و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس، کمتر از سالهای گذشته بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، ولی در این فهرست، نام کشورهایی نیز به چشم می‌ خورد که به دلیل اشتهار به نوع خاصی از گردشگری، مقصد مناسبی شمرده نمی‌ شوند. کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند تایلند از جمله این مقاصدند. این کشور به دلیل معروف شدن به گردشگری جنسی از جمله مقاصدی است که حضور ایرانیان در آنجا، شهرت مثبتی برای هموطنان ایرانی ندارد.

بر اساس آخرین آمارها حدود 200 هزار ایرانی طی یک سال، به تایلند سفر می کنند که به همین خاطر، علاوه بر ایرلاین های ایرانی، شرکت های هواپیمایی خارجی مانند ایرآسیا، تای ایرویز و برخی ایرلاین های عربی نیز برنامه ریزی گسترده ای برای جذب این گردشگران به کار گرفته اند.

اما پس از اینکه «بومی بول آدولیادج» آخرین پادشاه تایلند در یکی از بیمارستان های شهر بانکوک در گذشت مقامات تایلند به مدت یک سال عزای عمومی در این کشور اعلام کردند و همین موضوع روی گردشگری این کشور اثر منفی گذاشت که از جمله این تاثیرات، کاهش حضور ایرانی ها در شهرهای آن بود.

 

لغو هزینه ویزا تایلند

 

اما به نظر می رسد این ضربه اقتصادی و گردشگری مسئولان این کشور را به فکر انداخته تا برای ترغیب مسافران ایرانی جهت حضور در تایلند، آفرهایی را ارائه کنند که بر این اساس، طبق اعلام رسمی سفارت پادشاهی تایلند در ایران به همه آژانس های مسافرتی، مشوق هایی جهت سفر به این کشور اعلام شده است.

طبق این بخشنامه، از تاریخ 1 دسامبر 2016 برابر با 11 آذرماه 1395 تا تاریخ 28 فوریه 2017 برابر با 10 اسفند 1395، تمامی ویزاهای توریستی یک بار ورود، رایگان و بدون پرداخت هزینه صادر می شود.

ویزای کشور پادشاهی تایلند به دو صورت عادی و فوری صادر می‌ شود. هزینه‌ ویزای عادی کمتر از 40 یورو است و صدور ویزای عادی یک هفته و صدور ویزای فوری یک یا دو روز کاری زمان می‌ برد.