۰ نفر

حمایت شهرداری رویان از گردشگران کشورهای اسلامی

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 151502
حمایت شهرداری رویان از گردشگران کشورهای اسلامی

شهردار رویان در نشست خبری بررسی فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری رویان گفت: گردشگران خارجی، خصوصا کشورهای اسلامی در این شهر از حمایت ویژه برخوردار می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، احمد توکلی در کنفرانس خبری که با حضور رسانه های بین المللی و با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری شهر رویان برپا گردید با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به نام گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب، در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی و دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه ، شهرداری با همکاری شورای شهر و دیگر نهاد های ذیربط آماده ارایه خدمات و حمایت های ویژه از گردشگران خارجی به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.

توکلی با تاکید بر وجود ظرفیت های چشمگیر  توریستی رویان از جمله جنگل های تاریخی هیرکانی ، رشته کوه های البرز ، راه های مواصلاتی مناسب و آمادگی این شهر برای دستیابی به قطب گردشگری منطقه اظهار داشت: سازمان های توریستی و شرکت‌های هتل‌سازی خارجی بسیار از جمله؛ گروه هتل‌های روتانا (ابوظبی)، آکور (فرانسه)، ملیا (اسپانیا) و همچنین گروه هتل‌سازی اشتاینگن برگر (آلمان) بسرعت در حال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند و شهر رویان آمادگی کامل برای مشارکت دارد.

وی ادامه داد : بر این اساس در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار خارجی ، با تشکیل واحد های تحقیق و توسعه و کارشناسان علمی ، شهرداری رویان موفق به ارتقا آموزش شهروندی ، مدیریت شهری و کسب استاندارهای بین الملی گردید تا بسترهای لازم فراهم شود.

توکلی از تقویت زیر ساخت های توریست سلامت به عنوان یک مزیت رقابتی در رویان خبرداد و گفت: اگر رویان از جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان جهان بتواند بخش کوچکی از گردشگران را جذب کند گام موثری در توسعه صنعت گردشگری کشور برداشته است و از همه دست‌اندرکاران که توانایی احداث بناها و زیرساخت‌های اسلامی جذب گردشگر دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.

لزوم مقاومت اقتصادی برای دستیابی به رونق کسب و کار

همچنین سرهنگ حسین محمودی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان نور در مراسم فوق ضمن قدردانی از تلاش های شهردار و اعضای شورای شهر رویان نسبت به اقدامات مثبت صورت گرفته در منطقه گفت: هرکشوری که برپایه حضور مردم حرکت کند ، موفق است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان نور اظهار داشت : هنر ما باید این باشد که از فرصت ها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم و توسعه صنعت گردشگری در رویان یک فرصت است.

سرهنگ محمودی با بیان این مطلب که بسیج همواره در جهت پیشروی کشور آماده است، گفت: در راستای پیروی از دستورات دینی، تببین فرمایشات مقام معظم رهبری و حضور نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، رویان به شهر مهربانی و امنیت تبدیل گردیده است.

وی اقدام و عمل به 10 پیشنهاد امام خامنه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی را لازم دانسته و خاطرنشان کرد : توسعه صنعت گردشگری ، حمایت از تولید ملی خصوصا نگاه ویژه به صنایع کوچک در دستور کار نهاد مقدس سپاه پاسداران است.

گردشگری دریایی در رویان کلید خورد

کامبخش سالاریان رییس شورای اسلامی شهر رویان نیز در ادامه نشست خبری اعلام کرد: بزودی گردشگری دریایی در شهر رویان افتتاح می شود.

وی ضمن بیان این مطلب که رویان سرشار از امنیت برای گردشگران بین المللی است تصریح کرد: برای توسعه گردشگری دریایی با  شرکتی از کشور ترکیه در حال مذاکره هستیم و گفتگو های مقدماتی آغاز شده است.