۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر 142457

آیا از تاریخچه ی پیدایش اولین بستنی اطلاع دارید؟ بعضی از مورخان بر این باورند که 200 سال قبل از میلاد مسیح، چینیان شکلی از بستنی ( ترکیبی از یخ و شیر) را می خوردند.

ایرانی ها و عرب ها نیز از شیر به عنوان ماده اصلی استفاده کرده، آن را با آجیل و میوه های خشک ترکیب نموده و از برفی که در یخچال ها و سوراخ های عمیق زیر زمین نگهداری می شده به عنوان ماده ی نهایی بستنی بهره می بردند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از لست سکند، لغت بستنی Ice cream اولین بار در قرن هجدهم با انتشار دستور تهیه ی آن در لندن، پدیدار شد. از آن زمان تاکنون،کشورهایی که بهترین بستنی های دنیا را می سازند برای هر چه بهتر شدن دستور تهیه ی بستنی های خود تلاش کرده اند.

در نیمه ی دوم قرن بیستم وقتی همگان قدرت خرید یخچال را پیدا کردند، بستنی نیز همزمان طرفداران زیادی پیدا نمود. از آنجا که برخی از بهترین و کاربردی ترین چیزها به صورت تصادفی اختراع شده اند، اتفاق مشابهی نیز در مورد قیف بستنی افتاد! افسانه ها اینگونه روایت می کنند که در طول نمایشگاه جهانی سنت لوئیس در سال 1904، یکی از فروشندگان بستنی به این نتیجه رسید که سرو کردن بستنی در بشقاب کار بسیار عبثی است و به جای آن بستنی را در وافل هایی لوله شده به عنوان قیف ارائه داد!

به هر ترتیب بستنی از آن دسته خوراکی هایی است که تقریبا همه آن را دوست دارند، اما این حقیقت را نیز نباید انکار نمود که بعضی از بستنی ها خوشمزه تر هستند. در ادامه 7 کشوری را به شما معرفی می کنیم که می توانید بهترین بستنی های دنیا را در آنها بچشید. ‏

7- جامائیکا

‏جامائیکا کشوری است که برخی از بهترین بستنی فروشی های دنیا را می توان در آن یافت. در اینجا می توانید بستنی هایی با طعم و عطرهای مختلف مناسب سن و سال های متفاوت را امتحان کنید. اگر دنبال بستنی های میوه ای هستید، در اینجا انتخاب گسترده ای از بستنی با طعم میوه های استوایی مختلف پیش روی شما قرار دارد. ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

6- مکزیک

یکی از مشهورترین بستنی های مکزیک «پلتا» paleta نام دارد. پلتا در حقیقت یک بستنی چوبی میوه ای است. شما می توانید این بستنی را از مراکز فروش بستنی یا از فروشندگان خیابانی تهیه کنید. در مکزیک شما می توانید انواعی از طعم های سنتی بستنی مثل شکلات، وانیل و توت فرنگی را بچشید. اما اگر به دنبال طعم های جدیدی هستید، می توانید بستنی vibora (مار)، zorrillo (راسو) و ostion (صدف) را امتحان کنید!! شما همچنین می توانید از Tulyehualco که هر ساله نمایشگاه بستنی در آن برگزار می شود دیدن کنید.

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

5- استرالیا

‏‏‏بستنی فروشی هایی در استرالیا وجود دارند که اگر عاشق بستنی هستید، حتما سری به آنها بزنید تا متوجه شوید که چرا این کشور در میان ده کشوری که بیشترین سرانه ی مصرف بستنی را دارند، قرار گرفته است. برخی از محبوب ترین بستنی فروشی ها در استرالیا عبارتند از: جلاتو مسینا Gelato Messina، بستنی و شربت جاک Jock’s Ice Cream and Sorbet، ئلادوس خوآخا Helados Juaja، جلاتو Gelato و ...

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

4- ترکیه

بستنی در ترکیه، دوندورما dondurma گفته می شود. به کمک ماده ای به نام ثعلب Salep که از ریشه ی ارکیده ی بنفش بدست می آید، بستنی ترکی بافتی بسیارعالی دارد که به عنوان علامت تجاری دوندورمای ترکی نیز شناخته می شود. این بستنی همچنین ماراس Maras نامیده می شود. دوندورما بسیار خوشمزه است، بنابراین اگر زمانی گذرتان به ترکیه افتاد لذت چشیدن این بستنی را هرگز از دست ندهید.

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

‏ 3- ژاپن

وقتی به طعم های عجیب و غریب بستنی فکر می کنید مطمئنا ژاپن اولین جایی است که به ذهن شما خطور می کند! مسلم است که محبوب ترین طعم ها وانیل، شکلات و توت فرنگی هستند، اما اگر دنبال چیزی چالش برانگیز هستید، حتما بستنی مار را امتحان کنید! البته داستان اینجا تمام نمی شود و در ژاپن بستنی هایی با طعم عروس دریایی، زبان گاو، کوسه، گوشت اسب، کاری و حتی جوهر اختاپوس وجود دارند!! آیا تا به حال چنین بستنی هایی را امتحان کرده اید؟

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

‏ 2- ایالات متحده

آیا بلو بل Blue Bell، هاگن داز Haagen-Dazs، بن اند جریز Ben & Jerry’s، ترکی هیل Turkey Hill، تلنتی Talenti، ولز بلو بانی Wells Blue bunny برای شما آشنا هستند؟ نام های ذکر شده، پیشروترین برندهای بستنی ایالات متحده در سال 2015 بوده اند. جالب است بدانید که سرانه مصرف بستنی در آمریکا حدود 20 لیتر است! از پرطرفدارترین طعم های بستنی نیز می توان به شکلات، بیسکوئیت و خامه، وانیل، بیسکوئیت و تکه های شکلات نعنانی اشاره نمود.

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

1- ایتالیا

و البته ایتالیا! هیچ شکی نیست که ایتالیا خوشمزه ترین و خاص ترین بستنی ها را در تمام دنیا درست می کند و به همین دلیل رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. جلاتو Gelato در واقع بستنی لطیف با بافتی بسیار نرم است که وقتی شما آن را می خورید به آرامی در دهانتان آب می شود. اما راز طعم و بافت عالی جلاتو ایتالیایی در چیست؟ پاسخ این سوال اینجاست که در مقایسه با سایر بستنی ها، جلاتو چربی و هوای کمتری دارد. اگر زمانی به ایتالیا سفر کردید، فراموش نکنید که برخی از بهترین طعم های بستنی را در یک جلاتریا Gelateria بچشید!

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا

بهترین بستنی‌های دنیا