۰ نفر

توزیع روزانه ۱۰۰تن گوشت قرمز در تهران

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 277874
توزیع روزانه ۱۰۰تن گوشت قرمز در تهران

رئیس انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور با بیان این که ران گوسفندی با قیمت هرکیلو ۴۳ هزار تومان و سردست ۴۲ هزار تومان در فروشگاههای زنجیره ای عرضه می‌شود گفت:میزان واردات گوشت قرمز به حدی است که نیاز بازار را تا چندین ماه آینده پاسخگوست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مسعود رسولی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار به منظور مدیریت و تامین نیاز با همکاری بخش خصوصی گوشت قرمز گوسفندی وارد کرده است افزود: براساس آمارها روزانه 100 تن گوشت قرمز در استان تهران که پر مصرف ترین بازار کشور است عرضه می شود.
وی گفت:​ میزان واردات گوشت قرمز به حدی است که نیاز بازار را تا چندین ماه آینده پاسخگو است.
رئیس انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی افزود: گوشت گوسفندی وارداتی با قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار و با بسته بندی بصورت پاکسازی شده در فروشگاههای زنجیره ای و میادین تره بار روزانه توزیع می شود.
رسولی گفت: ران گوسفندی با قیمت هر کیلو 43 هزار تومان، سردست هر کیلو 42 هزار تومان، راسته گوسفندی هر کیلو 35 هزار تومان، قلوه گاه هر کیلو 25 هزار تومان و گوشت گردن گوسفندی نیز هر کیلو 35 هزار تومان در فروشگاههای زنجیره ای عرضه می شود.
وی از شهروندان خواست برای تامین گوشت مورد نیاز به فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار مراجعه کنند.
رئیس انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی افزود: گوشت های وارداتی از لحاظ کیفیت و سلامت در سطح مطلوبی است و دامپزشکان تمام مراحل تولید ، کشتار و عرضه را بطور مستقیم نظارت می کنند.
رسولی گفت: بازرسان سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در چگونگی توزیع، عرضه و قیمت ها نظارت دارند.
وی افزود: در برخی مواقع تخلفاتی درباره تغییرات در قیمت در فروشگاه های زنجیره ای گزارش شده که رسیدگی شده است.
رئیس انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی گفت: چندین مورد از تخلف گرانفروشی را خودم در بازدیدی که از فروشگاهها داشتم مشاهده کردم که با گزارش به سازمانهای مرتبط از تکرار آن جلوگیری شد.
رسولی تاکید کرد: توزیع گوشت قرمز بصورت روزانه گزارش می شود و آمار دقیقی از آنچه که در اختیار فروشگاهها قرار می گیرد وجود دارد بنابراین موارد تخلف به آسانی قابل پیگیری است.
وی همچنین تصریح کرد: فروش عمده گوشت قرمز گوسفندی در فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار ممنوع است و فروشگاهها موظفند گوشت توزیع شده با قیمت دولتی را بصورت خرده فروشی عرضه کنند.
رئیس انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی افزود: مواردی از فروش عمده گوشت قرمز دولتی وارداتی در فروشگاههای زنجیره ای گزارش شد که بلافاصله با آنها برخورد شد.
رسولی گفت: خودم مواردی را مشاهده کردم که گوشت قرمز وارداتی با قیمت دولتی بصورت عمده فروخته شده بود و خریدار همان گوشت را با قیمت دیگری با تفاوت قیمت حداقل 20 هزار تومان عرضه کرده است.
وی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به سازمان نظارت و بازرسی اطلاع دهند.