۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

چین اول چای بهاره پایان یافت/ جبران کاهش تولید با بارندگی‌های اخیر در چین دوم بهاره/ پرداخت قدرالسهم سازمان چای از مطالبات چایکاران در هفته آینده

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 276936
چین اول چای بهاره پایان یافت/ جبران کاهش تولید با بارندگی‌های اخیر در چین دوم بهاره/ پرداخت قدرالسهم سازمان چای از مطالبات چایکاران در هفته آینده

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال گفت: با پایان چین اول بهاره، تولید برگ سبز چای به ۴۱ هزار تن رسید.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ محمدصادق حسنی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه 10 درصد کاهش تولید برگ سبز چای داشته ایم، افزود: بارندگی های مناسب در روزهای اخیر شرایط باغات چای را بهبود بخشیده و انتظار می رود کاهش تولید در چین دوم بهاره جبران شود.

وی ادامه داد: چین دوم بهاره از 10 روز آینده آغاز می شود .

حسنی ارزش برگ سبز چای تحویلی به کارخانه ها را بیش از 98 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 115 کارخانه از 148 کارخانه بهای برگ سبز چای نیمه اول اردیبهشت را به حساب چایکاران واریز کرده اند، اظهار کرد: میزان قدرالسهم واریز شده به حساب چایکاران 17  میلیارد تومان است.

حسنی تاکید کرد: همچنین 20 کارخانه از 115 کارخانه قدرالسهم بهای برگ سبز چای نیمه دوم اردیبهشت خود را نیز پرداخت کرده اند.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال در پاسخ به این پرسش که چرا تا امروز سازمان چای اقدام به پرداخت قدرالسهم خود از مطالبات چایکاران نکرده است، گفت: سازمان چای با جدیت به دنبال دریافت اعتبار است تا قدرالسهم خود را پرداخت کند. به نظر می رسد پس از پایان تعطیلات در هفته آینده این اعتبار را دریافت و مطالبات چایکاران را واریز کند.

حسنی میزان چای خشک تولیدی از چین اول بهاره را 9 هزار 250 تن اعلام کرد.