۰ نفر

۷۰هزار نانوایی به قیمت دولتی نان می‌پزند

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
کد خبر: 275216
۷۰هزار نانوایی به قیمت دولتی نان می‌پزند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود هفت میلیون تن گندم با کمتر از نصف قیمت به ۷۰ هزار نانوایی در سطح کشور عرضه می‌شود تا نان به نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حجتی شب گذشته در حاشیه بازدید از اولین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خصوصی ایران در شهر آوه از توابع شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منابع مورد نیاز خرید تضمیمی گندم در اوایل اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون قیمت جهانی گندم ۱۳۰۰ تومان است و قیمتی که از کشاورزان خریداری می‌شود به نرخ ۱۳۷۰ تومان است. بخش عمده‌ای از آن به میزان حدود هفت میلیون تن به قیمت کیلویی ۶۶۰ تومان به ۷۰ هزار نانوایی در سطح کشور عرضه می شود تا نان به نرخ ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تامین مابه التفاوت قیمت گندم و یارانه‌ای که به نان داده می‌شود، دولت از منابع بانک مرکزی که مقرر  شده در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار گیرد و هم از ردیف هایی که در بودجه پیش بینی شده و هم فروش مستقیم گندم استفاده می‌کند.

عذرخواهی وزیر از گندم‌کاران

وی با اشاره به تخصیص کامل منابع مالی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: در تخصیص این منابع همواره مشکلاتی وجود دارد. پرداخت دیرهنگام از سوی بانک‌ها و کافی نبودن منابع مالی خزانه موجب تاخیر در پرداخت به کشاورزان می شود که از این بابت عذرخواهی می‌کنم اما تلاش خواهیم کرد که تاخیر در پرداخت‌ها به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ظرفیت بالای منطقه آوه در حوزه کشت گلخانه‌ای اشاره و اظهار کرد: این منطقه بزرگترین شهرک گلخانه ای است که به همت کارآفرین بخش خصوصی ایجاد شده است و با ایجاد اشتغال به عنوان یک کارآفرین نمونه‌ ده‌ها واحد گلخانه ای را نیز تاسیس کرده است.

وی بیان کرد: یکی از بهره ورترین اشکال استفاده از منابع آبی توسعه کشت گلخانه‌ای است و دولت از کارآفرینان در این حوزه حمایت می‌کند.