۰ نفر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی ذخیره‌سازی می‌شود

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 274506
روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی ذخیره‌سازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید حمایتی و ذخیره‌سازی روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این کار برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایران با ظرفیت بیش از 2.5 میلیون تن تولید، اکنون سالانه نزدیک 2.2 میلیون تن گوشت مرغ تولید می کند و در زمره هشت کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیا قرار دارد.
«حمید ورناصری» روز یکشنبه درباره رفع مشکل تولیدکنندگان گوشت مرغ به دلیل نوسان قیمت نهاده های طیور افزود: اکنون با افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور مواجه هستیم که این موضوع منجر به ضرر تولیدکنندگان شده است.
وی اظهار داشت: به همین منظور شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان وارد عمل شده و هر کیلوگرم مرغ زنده را با قیمت 7600 تومان از تولیدکنندگان خریداری می کند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور میزان خرید انجام شده را قابل توجه توصیف کرد، گفت: تولیدکنندگان نگرانی از این موضوع نداشته باشند، روند خرید گوشت مرغ تا متعادل شدن قیمت بازار مرغ ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای خرید گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور هیچ محدودیتی ندارد و اثرات مثبت ورود این شرکت بزودی در بازار مرغ مشخص می شود. 

نهاده های تولید شرکت پشتیبانی امور دام آماده تحویل است 
ورناصری با تاکید بر اینکه نهاده های مورد نیاز صنعت طیور کشور تامین است، گفت: اکنون هیچ کمبودی در زمینه تامین ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز پرورش دهندگان طیور کشور نداریم. 
وی اظهار داشت: ورود شرکت پشتیبانی امور دام در بحث نهاده ها منجر به مناسب شدن قیمت این محصولات در بازار شده به طوری که اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت در بندر امام خمینی (ره) 1250 تومان و کنجاله سویا بین 2250 تا 2300 تومان است.
به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم ذرت را با نرخ 1000 تومان و کنجاله سویا را 1850 تومان محاسبه با اعمال هزینه 100 تومانی بابت حمل هر کیلو، ذرت را با قیمت 1100 تومان و کنجاله سویا 1950 تومان در اختیار دامداران قرار می دهد که کمتر از قیمت آن در بندر است.
وی اضافه کرد: اکنون قیمت هرکیلوگرم ذرت در بازار 1050 تومان و کنجاله سویا نزدیک 2600 تومان است که با حضور دلالان با رقم های متفاوتی به فروش می رسد.
شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد.