۰ نفر

آبیاری غرقابی بلای جان منابع آبی کشور

برای افزایش راندمان آبیاری باید از کشت سنتی فاصله بگیریم/ راه‌اندازی شرکت‌های گلخانه‌ای در سطح ۱۰۰ هکتار

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 273842
برای افزایش راندمان آبیاری باید از کشت سنتی فاصله بگیریم/ راه‌اندازی شرکت‌های گلخانه‌ای در سطح ۱۰۰ هکتار

معاون وزیر کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه برای افزایش راندمان آبیاری باید از کشت سنتی فاصله بگیریم، گفت: هچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه‌گذاری نکرده است.

علیمراد اکبری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه تغییر رژیم بارش و تغییر اقلیم منجر به کاهش آب و افزایش تبخیر می‌گردد، براستفاده درست از منابع موجود تأکید و اظهار کرد: آب و بیکاری می‌تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند که لازم است با برنامه‌ریزی درست بر این چالش‌ها غلبه کنیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به برخی از عملکردهای وزارت جهاد کشاورزی از جمله توسعه کشت دانه‌های روغنی و خودکفایی در تولید گندم گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه گذاری نکرده است.

معاون آب و خاک وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه در سال های گذشته در بخش آب و خاک استان ۴۴۲ میلیارد تومان در استان هزینه شده است، گفت: مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان نیز برای هزینه کرد در این بخش در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال قریب به یقین پروژه های آب و خاک استان مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی در مهرماه به پایان می‌رسند، از توجه استاندار ایلام در زمینه اختصاص اعتبار مناسب از محل منابع استانی به بخش آب تشکر کرد.

اکبری با اشاره به این که نیازمند مدیریت بهره برداری مناسب از پروژه های بخش آب و خاک هستیم، اظهار کرد: چنانچه به نحو مناسب از این پروژه ها بهره برداری نکنیم به اهداف مدنظرمان دست پیدا نخواهیم کرد.

وی ضمن تأکید بر تکمیل زنجیره تولید در استان گفت: ما باید از کشت سنتی فاصله بگیریم و نگاه ما از مزرعه به سفره و از جمله سفره های خارجی باشد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ایلام از انزوای جغرافیایی خارج شده است، اظهار کرد: لازم است در سطح ملی و استان دست به دست هم بدهیم و به توسعه استان کمک کنیم.

اکبری همچنین با اشاره به این که ایلام ظرفیت بالایی در زمینه تولید گلخانه ای دارد، گفت: در تلاش هستیم در مرحله ی اول شرکت های گلخانه ای را در سطح ۱۰۰ هکتار در استان راه اندازی کنیم.