۰ نفر

همزمان با دنیا؛

روز جهانی زنبور عسل برای نخستین بار در ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 272636
روز جهانی زنبور عسل برای نخستین بار در ایران

نخستین جشن روز جهانی زنبور عسل در ایران همزمان با جهان با هدف اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت زنبور عسل و صنعت زنبورداری، فردا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران، عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با اعلام این خبر گفت: پس از تصویب پیشنهاد رسمی کشور اسلونی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فردا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۰ ماه می، رویدادهای متنوعی برای آگاهی‌بخشی از اهمیت زنبورعسل، حمایت از صنعت زنبورداری، تأثیرات مهم گرده‌افشانی زنبور عسل در توسعه پایدار کشاورزی و تأمین غذا برگزار می‌شود. 

رئیسی با اشاره به اهمیت تصویب این پیشنهاد به اتفاق آرای مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این موضوع به همراهی ویژه جامعه بین‌المللی نشان از آگاهی نسبت به اهمیت زنبور و نقش محسوس و کلیدی آن در گرده‌افشانی و تأمین غذای بشریت است. 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران اظهار امیدواری کرد، تا این موضوع سرآغاز حمایت از روند دشوار محافظت زنبورها و گرده‌افشانی آنها در راستای توسعه بخش کشاورزی باشد. 

یکی از مکانیسم‌های توسعه و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی، فعالیت زنبورها در مزارع کشاورزی است که طی چند سال گذشته به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم مختلف و محدود شدن صنعت زنبورداری تا حدی کاهش یافته است.