۰ نفر

رئیس سازمان چای:

خرید تضمینی ۹۵میلیارد تومان برگ سبز چای در چین اول بهاره

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 272564
خرید تضمینی ۹۵میلیارد تومان برگ سبز چای در چین اول بهاره

رئیس سازمان چای گفت: با وجود این که در برداشت اول برگ سبز چای ۳۸ هزار تن برگ سبز به ارزش ۹۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد، اما برداشت برگ سبز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدولی روزبهان در مورد آخرین برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور اظهار داشت: چین اول بهاره برگ سبز چای تمام شده و حدود 38 هزار تن برگ سبز برداشت کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود، از این مقدار حدود 7500 تن چای خشک تولید شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل نداشتن تراکم برداشت برگ سبز چای کیفیت چای تولیدی بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای ابتدای سال دوره برداشت برگ سبز طولانی‌تر شد و کارخانجات هم زودتر از موعد سال قبل کار خود را‌ آغاز کردند که همین مسئله سبب شد، تا ظرفیت کارخانجات بالا برود و به جای آنکه روزانه 3500 تن برگ تحویل کارخانجات شود، این رقم تا 3 هزار تن رسید.

4.5 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای در مورد ارزش برگ سبز خریداری شده گفت:‌95 میلیارد تومان برگ سبز خریداری شده که با توجه به قراردادی که با کارخانجات داریم 30 روز پس از برداشت و تحویل برگ محاسبات آن آغاز می‌شود و تا کنون 4.5 میلیارد تومان به حساب چای‌کاران واریز شده است.

روزبهان با اشاره به افزایش 4 درصدی قیمت برگ سبز چای در سال 97، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم برگ درجه سبز درجه یک چای 27 هزار و 292 ریال و برگ درجه دو 15 هزار و 283 ریال خریداری شده است.

کاهش 2 درصدی برداشت برگ سبز چای

وی در مورد آخرین وضعیت برداشت هم گفت:‌ پیش‌بینی ما این است که تا کنون 2 درصد کاهش برداشت داشته‌ایم و احتمال آنکه با توجه به یخ‌زدگی برخی باغات این میزان کاهش برداشت در چین بعدی بیشتر شود وجود دارد.