۰ نفر

مجری طرح توسعه کشت گندم در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

خرید گندم از کشاورزان به ۱میلیون و ۳۸۵هزارتن رسید/ تا امروز ۶۵۰میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 271757
خرید گندم از کشاورزان به ۱میلیون و ۳۸۵هزارتن رسید/ تا امروز ۶۵۰میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است

مجری طرح توسعه کشت گندم، گفت: تا امروز یک میلیون و ۳۸۵هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از این میزان یک میلیون تن آن در سامانه بانکی ثبت و ۵۰درصد بهای آن پرداخت شده است.

اقتصادآنلاین-سپیده قاسمی؛ اسماعیل اسفندیاری پور میزان بهای پرداخت شده به گندمکاران را 650 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: روند خرید و ثبت در سامانه بانکی ادامه دارد و عدد پرداخت مطالبات هر روز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: گندم های خریداری شده از استان های؛ سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب فارس، جیرفت کرمان، خوزستان و دشت عباس ایلام است.

اسفندیاری پور وضعیت مزارع گندم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کنترل بیماری ها در مزارع گندم به خوبی در حال انجام است و بیشتر مزارع از مرحله حساسیت به بیماری ها عبور کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که؛ هشدار سازمان حفظ نباتات درباره شیوع بیماری ها در پی کاهش بارندگی به چه دلیل بوده است، اظهار کرد: کاهش بارندگی احتمال شیوع بیماری ها را در مناطق خشک افزایش می‌دهد و نیاز به توجه بیشتر کشاورزان برای کنترل و مراقب است به همین دلیل سازمان حفظ نباتات کشور لازم دانسته نسبت به احتمال شیوع بیماری ها هشدار دهد.

اسفندیاری پور اضافه کرد: احتمال شیوع بیماری به مناطق خشک بیشتر است و در مناطق معتدل شرایط بسیار مناسب است.

مجری طرح توسعه کشت گندم میزان تولید گندم در سالجاری را تامین کننده نیاز کشور دانست.

اسفندیاری پور پیش بینی کرد؛ تولید ۱۳.۴ میلیون تن گندم در سال جاری محقق می‌شود و از این میزان دولت ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی تحویل بگیرد.