۰ نفر

با حضور معاون رئیس‌جمهور در ورامین انجام می‌شود

افتتاح مرکز ۳۰۰۰ راسی دام مولد سبک و ۲۲۵ هزار هکتار باغ پسته با آبیاری قطره‌ای

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 271498
افتتاح مرکز ۳۰۰۰ راسی دام مولد سبک و ۲۲۵ هزار هکتار باغ پسته با آبیاری قطره‌ای

۲ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال فردا با حضور معاون رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در ورامین افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، پروژه‌های «مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بز) پر تولید و پرورش شتر» و «پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری با سامانه آبیاری قطره‌ای» با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی و مقامات استانی، فردا در شهرستان ورامین افتتاح می‌شود.

پروژه مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بز) پر تولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی بکار رفته، برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران است، با سرمایه‌گذاری بالغ بر 115 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 60 نفر و غیرمستقیم 150 نفر و پیش‌بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) روزانه 15 تن شیر بز (5 هزار تن در سال) و 6 هزار رأس بره و بزغاله مولد اصلاح نژادی و 50 نفر شتر در سال، افتتاح می‌شود.

مساحت کل پروژه 28 هکتار است که شامل 13 سالن به مساحت 13 هزار مترمربع شامل یک سالن شیردوشی با ظرفیت 42*2 واحد بز دوش (بزرگ‌ترین واحد بزدوشی ایران)، 2 سالن پرورش بزغاله، 9 سالن پرورش دام‌های مولد و یک سالن پرورش شتر است.

شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر متولی زنجیره یکپارچه تولید دام گوشت گوسفندی، از سال 1395 اقدام به واردات، پرورش، تکثیر و اصلاح نژاد مولدهای بر تولید دام سبک (گوسفند و بز) و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک کرده است و این شرکت در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر 6 نژاد گوسفندی و 2 نژاد بزی و 3 نژاد شتر است.

تشکیل 60 هزار رأس گله مولد پایه‌های مادری و پدری نژادهای فوق‌الذکر در استان‌های کرمانشاه، مازندران و اردبیل جهت پشتیبانی 500 هزار رأس گله‌های مولد صنعتی به صورت اقماری با سایر دامداران از برنامه‌های اصلی شرکت اجداد سپیدان کوثر در افق 1404 است که این رقم توان جلوگیری و جایگزینی 30 درصد از گوشت قرمز گوسفندی را دارا است.

همچنین پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری مجهز به سامانه آبیاری قطره‌ای با سرمایه‌گذاری بالغ بر 185 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 70 نفر و غیرمستقیم 75 نفر و پیش‌بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) 1350 تن پسته تازه و 500 تن پسته خشک، افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است پروژه‌های مذکور متعلق به شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه‌یافته به بهره‌برداری می‌رسد.